Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Aquesta manera infame d’escopir de Celia Villalobos

Discorria amb certa placidesa la tarda, dins del que és possible, i de sobte em vaig trobar a ‘Todo es mentira’ (cadena Cuatro) un primer pla de Celia Villalobos escopint bilis pels llavis. S’estava encarant, en la distància, contra Pablo Iglesias. Em sembla molt bé. Tota persona, sigui política o criatura transhumant, té dret a discutir, rebatre, confrontar les idees del contrari. Però la senyora Villalobos va ficar també els fills del senyor Iglesias en la seva esbandida salivar, aquests nens petits que van néixer delicats i que compten ara amb tot just 4 anys d’edat. «¿I els nens? ¿Estan bé els nens? Si fa falta vinc i et dono un cop de mà per cuidar-te’ls, que la teva dona et fa molt poc cas», udolava Villalobos causant al plató una alegria general. ¡Ah! Quanta infàmia. Utilitzar els nens en un discurs emmetzinat és una de les baixeses més grans. No estic aquí defensant Pablo Iglesias. No la necessita, la meva defensa. Estic intentant defensar un ofici, una professió, una manera de fer televisió que no sigui repugnant. Ningú va retreure en aquell plató a Celia Villalobos tanta mesquinesa. Al contrari, li reien ‘la gràcia’. Permeti’m la senyora Villalobos que li enviï des d’aquí un consell amb bona intenció, i gratis: la pròxima vegada que torni a la tele, procuri arribar escopida de casa.
JOAN QUINTANILLA, l’ànima que acompanya Julia Otero en el control d’Onda Cero des de fa tants anys, em va trucar ahir a la nit i em va llançar una pinzellada: «No et perdis el programa de La 2 ‘Caminos del flamenco’». L’acabo de veure. He disfrutat. Miguel Poveda i Soleá Morente caminaven per la vora del Guadalquivir i a l’altura del pont de Triana es van trobar amb Remedios Amaya. Era allà parada, acompanyada de guitarra, caixa i palmells, i va començar a cantar aquella ‘buleria’ tan castissa: «Lo nuestro no tiene nombre / son las cositas que pasan entre una mujer / y un hombre». ¡Ah! Els ‘palos’ del ‘cante jondo’ tenen versos que, en la seva aparent ingenuïtat, per dins calen. Al palau de Dueñas, Pedro ‘El Granaíno’ li va regalar a Soleá aquell fandango del seu pare titulat ‘Decadencia’. I li va dir a l’acabar: «Jo no canto per cantar, canto perquè és la manera més bonica de resar». A casa meva no som de pregàries, però vista l’enorme qualitat d’aquest programa, portem des d’ahir resant sense parar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos