Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: La banda de Buenafuente busca destí laboral

Al programa de Buenafuente ‘Late motiv’ li queden quatre telenotícies. El pròxim dijous 23 serà la seva última aparició a Movistar+. I com és natural, els col·laboradors exploren delerosament el telehipòdrom estatal a la recerca d’algun refugi en què puguin continuar treballant. Sempre he considerat que els col·laboradors de ‘Late motiv’ han sigut l’ànima del programa. Els monòlegs de Buenafuente fa temps que van deixar d’interessar-me. Escorant el seu sarcasme sempre en una direcció determinada, ha callat, o mirat cap a una altra banda, sobre tot el que pugui comprometre els seus negocis audiovisuals en l’àmbit català. Però el bon ull, l’olfacte, la saviesa que ha tingut Buenafuente en l’elecció de l’equip que ha nodrit el seu programa ha sigut inqüestionable. Aquesta elit de formidables filòsofs de l’humor que conformen Javier Coronas, Berto, Luis Maldonado, Laura Márquez, Bob Pop, Raúl Cimas... o el còmic Raúl Pérez han sigut la columna vertebral. Aquestes baules mereixen continuar estant en alguna pantalla. I no ho només per ells, sinó sobretot per l’audiència, per nosaltres, tan necessitats d’aquest enginyós elixir, agut i penetrant, que saben proporcionar-nos.
Els integrants de l’excel·lent combo musical de ‘Late motiv’ també estan preocupats. Música en directe, en un plató, avui és gairebé una raresa. Per això el gran Pablo Novoa va dir ahir: «Com que això s’acaba aprofitarem per demanar feina en altres programes». I ho van fer enviant primer un missatge musical a TVE, interpretant la sintonia d’‘Informe semanal’. ¡Ah! Va ser estranya la reacció de Buenafuente. Els va dir, burlant-se: «Sí, sí, ¡està ara TVE perfecta per contractar-vos!», o sigui, treieu-vos-ho del cap, insensats. Home, és estrany aquest menyspreu quan s’ha sabut que el mateix Buenafuente està movent fils per produir programes a TVE-Sant Cugat. Però vista la galleda d’aigua freda sobre TVE, Novoa, amb sornegueria gallega, va apuntar: «Tenim una altra idea de molt prestigi, de molt nivell», i es van posar a interpretar la sintonia del ‘Sálvame’, advertint l’impagable trompetista Pirata: «Ens agradaria moltíssim treballar a ‘Sálvame’. ¡Allà cada dia berenen i mengen!». ¡Ah! Això és exacte, sí senyor. A T-5, si toques la partitura que ells volen, menjar amb la boca plena està garantit.
Peu de foto: Novoa i el Pirata, músics de ‘Late motiv’.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"