Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: La banda de Buenafuente busca destí laboral

Al programa de Buenafuente ‘Late motiv’ li queden quatre telenotícies. El pròxim dijous 23 serà la seva última aparició a Movistar+. I com és natural, els col·laboradors exploren delerosament el telehipòdrom estatal a la recerca d’algun refugi en què puguin continuar treballant. Sempre he considerat que els col·laboradors de ‘Late motiv’ han sigut l’ànima del programa. Els monòlegs de Buenafuente fa temps que van deixar d’interessar-me. Escorant el seu sarcasme sempre en una direcció determinada, ha callat, o mirat cap a una altra banda, sobre tot el que pugui comprometre els seus negocis audiovisuals en l’àmbit català. Però el bon ull, l’olfacte, la saviesa que ha tingut Buenafuente en l’elecció de l’equip que ha nodrit el seu programa ha sigut inqüestionable. Aquesta elit de formidables filòsofs de l’humor que conformen Javier Coronas, Berto, Luis Maldonado, Laura Márquez, Bob Pop, Raúl Cimas... o el còmic Raúl Pérez han sigut la columna vertebral. Aquestes baules mereixen continuar estant en alguna pantalla. I no ho només per ells, sinó sobretot per l’audiència, per nosaltres, tan necessitats d’aquest enginyós elixir, agut i penetrant, que saben proporcionar-nos.
Els integrants de l’excel·lent combo musical de ‘Late motiv’ també estan preocupats. Música en directe, en un plató, avui és gairebé una raresa. Per això el gran Pablo Novoa va dir ahir: «Com que això s’acaba aprofitarem per demanar feina en altres programes». I ho van fer enviant primer un missatge musical a TVE, interpretant la sintonia d’‘Informe semanal’. ¡Ah! Va ser estranya la reacció de Buenafuente. Els va dir, burlant-se: «Sí, sí, ¡està ara TVE perfecta per contractar-vos!», o sigui, treieu-vos-ho del cap, insensats. Home, és estrany aquest menyspreu quan s’ha sabut que el mateix Buenafuente està movent fils per produir programes a TVE-Sant Cugat. Però vista la galleda d’aigua freda sobre TVE, Novoa, amb sornegueria gallega, va apuntar: «Tenim una altra idea de molt prestigi, de molt nivell», i es van posar a interpretar la sintonia del ‘Sálvame’, advertint l’impagable trompetista Pirata: «Ens agradaria moltíssim treballar a ‘Sálvame’. ¡Allà cada dia berenen i mengen!». ¡Ah! Això és exacte, sí senyor. A T-5, si toques la partitura que ells volen, menjar amb la boca plena està garantit.
Peu de foto: Novoa i el Pirata, músics de ‘Late motiv’.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Cimera a París 26 països, entre ells Espanya, "es comprometen formalment" a desplegar tropes a Ucraïna un cop signada la pau
- Onze de Setembre Illa dissenya una Diada «oberta al món»: «Catalunya és un país ric dins de la seva diversitat»
- Xoc entre poders Illa critica la plantada de Feijóo en l’obertura de l’any judicial: «No podem desmuntar o desprestigiar les institucions»
- Òbit Giorgio Armani, el ‘rei’ de la moda italiana, mor als 91 anys
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»