TU I JO SOM TRES
'Pr1mera pregunta': ¿això quan s'acaba?

zentauroepp55383969 201012192038
TVE-1 ha aconseguit acabar el setembre amb un dels registres d’audiència més baixos de la seva història. O sigui, les coses no és que vagin malament, van a pitjor. Mai he considerat que aconseguir un gran consum televisiu sigui forçosament sinònim de qualitat. En matèria gastronòmica, per exemple, sempre adverteixo que si ens fixéssim només en el nombre de comensals arribaríem a la conclusió innegable que el millor restaurant del món és el McDonald’s. El problema de TVE-1 és que uneix a la seva escassa audiència uns baixos paràmetres d’interès i qualitat. Emet treballs incomprensibles. Per exemple aquesta nova sèrie suposadament còmica titulada ‘Historias de Alcafrán’, que afortunadament després de cinc capítols s’ha retirat. Era pèssim. Semblava que érem a la tele que es feia als anys 60 del segle passat. A la BBC aquest producte no hauria passat ni el primer control del guàrdia de l’entrada.
La gran aposta de la nova direcció –aquest conglomerat de càrrecs, tots sota el mandat d’una abnegada administradora provisional que ja porta tres anys de provisionalitat– la gran aposta del ‘prime time’ de dissabte, els deia, és ‘La pr1mera pregunta’. Intenta ser una alternativa a ‘La Sexta noche’. O sigui un extens programa de debat i actualitat. En porten només tres d’emesos, i cada setmana l’audiència cau una mica més. No arriben ni al 5% de quota de pantalla. El van retocant, eliminant col·laboradors, substituint-los per d’altres, variant les temàtiques a abordar, i l’única cosa que s’ha consolidat és el tram final amb humoristes i còmics. O sigui que no sabria dir-los si pretenen fer informació, entreteniment, o una nova versió del ‘No te rías que es peor’. De vegades veiem el presentador mirar el rellotge i fa la sensació que compta els minuts que falten perquè això s’acabi. Fa tres setmanes, quan van debutar, vaig advertir que aquest programa calia replantejar-lo de dalt a baix. Ara els dic que s’haurien de preguntar quin programa volen fer, perquè no ho saben.
Notícies relacionadesEn el fons aquest programa és el reflex del desgavell que es distingeix avui a TVE. Provisionalitat, ball de càrrecs, el consell d’administració inexistent i bloquejat, el consell d’informatius en un crit, i de l’‘operació Catalunya’ ja ni en parlo perquè de moment s’està quedant en un simple simulacre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern