ESTRENO AQUEST DIUMENGE

Neox obre el seu 'OT' per a 'gamers'

ialvarez55170313 teletodo top gamers academy201003023034

ialvarez55170313 teletodo top gamers academy201003023034

4
Es llegeix en minuts
Inés Álvarez
Inés Álvarez

Periodista

Especialista en programes de televisió i sèries

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Una de les fonts d’entreteniment favorites dels joves i una preocupació per als pares. Això han sigut els videojocs des que van irrompre amb força a les llars. Però també pot ser una sortida professional: la de creador de continguts. I de formar aquests gamers per dur a terme aquesta tasca i de donar-los visibilitat s’encarregarà el nou talent Top Gamers Academy,Top Gamers Academy que, després de l’aturada que va suposar la pandèmia, per fi estrena Neox aquest diumenge, dia 4 (21.30 hores).

En rigorós directe i presentada per Jordi Cruz (un rostre popular per programes infantils de Disney com Art attack), aquesta primera gala donarà a conèixer els 21 concursants seleccionats entre les gairebé 7.000 persones que es van presentar als càstings (aquell dia, a les 20.30 es mostraran aquestes proves en un especial) i que ingressaran en l’acadèmia d’elit d’alt rendiment, la gaming house, situada a Sant Just Desvern. En aquests 800 metres quadrats es trobaran amb les instal·lacions precises per completar la seva formació i residir durant el temps que es mantinguin en el concurs, que té una durada de nou setmanes.

Estances amb noms tan suggestius per als joves com el Saló Playstation, equipat amb consoles per jugar, i la Terrassa Kit Kat, on trobaran una diversió més tradicional amb una taula de ping-pong, un billar i algunes màquines recreatives, però també d’altres que recorden que allà s’aprendrà, com la Sala d’Edició, on editaran els seus propis videojocs; la Sala Polivalent OSL, per desenvolupar la resta d’activitats, i les grades, en les quals competiran.

També hi ha espais on podran conviure, com el menjador, així com les habitacions i els lavabos, els únics llocs on no hi haurà càmeres.  «Els nois hauran de fer-se una rutina, estructurar-se el dia. No només jugar. Han de saber quan parar, descansar, desconnectar, xerrar amb els amics i hidratar-se», explica la jugadora professional Ana Oliveras, ‘ANouC’, directora de l’acadèmia.

Tres famosos ‘youtubers’

Els concursants, nois i noies gairebé al 50% perquè la producció de Gestmusic Endemol i Webebia Espanya ha apostat per la paritat, vestiran un uniforme oficial del color de l’equip al qual pertanyen, ja que es repartiran en tres. I cada un d’ells tindrà un teamowner o mentor (disculpeu pels anglicismes, però aquest món n’és ple):  youtubers tan famosos com Rubius i molt coneguts en el món del videojoc com Willyrex i Grefg. Mangel, Fargan i Ampere seran els team maganers que faran el seguiment de la seva evolució.

Els seus professors seran Lucas, el pilot que els impartirà l’assignatura de Gran Turismo Sporrt, per aprendre a conduir ràpid en un simulador; Suja, que els ensenyarà tots els trucs per dominar el videojoc de moda, Fortnite, i que, com un professor dur, anunciarà exàmens sorpresa, i Carlota de Solís, encarregada del joc per a mòbil Clash Royale, que no dubtarà a posar-se seriosa si fa falta. «Són els jocs amb què es competirà, tot i que n’hi haurà més», avança Tinet Rubira, director de Gestmusic. Així mateix, comptaran amb un caster (locutor i narrador d’internet), Ibai Llanos, que farà de comentarista de les jugades.

Pensat com un projecte multiplataforma que neix amb la voluntat d’aconseguir la màxima difusió possible, a més de les gales setmanals de Neox, hi haurà resums diaris en la plataforma d’Atresmedia Flooxer, i Twicht i Youtube emetran en streaming les 24 hores dins de l’acadèmia, amb el recolzament, com es pot imaginar, de les xarxes socials.

Premis i ‘drafts’

Notícies relacionades

Si l’espai funciona, hi haurà noves edicions, i si passa la pandèmia, fins i tot podrien plantejar-se ampliar espais. «Tenim un plató de 800 metres quadrats, però n’hi ha 800 més a la planta baixa, de manera que ens podríem plantejar partides amb gent de fora de l’acadèmia, 100 o 150 persones que competeixin amb els de dalt», apunta Rubira. Però la competició de veritat serà la que realitzaran els concursants dins del seu equip, mentre acumulen punts en el seu rànquing personal. En el cas que perdi el seu, hi haurà nominats, que posaran el seu destí en mans del públic. I així fins que hi hagi un equip amb els millors en la final. Pel camí rebran regals i hi haurà drafts (procés de selecció de les companyies interessades), de manera que en podran sortir amb un contracte.

A la pregunta de si hi haurà mercat per a tant gamer llicenciat, el responsable de Gestmusic dona la mateixa resposta que amb OT: «Alguns despuntaran i convertiran això en la seva professió», assegura, mentre recorda que tres exconcursants d’OT estan nominades als Grammys llatins. «Tant de bo d’aquí a un any un dels teamowners o un dels team managers sigui algú sortit d’aquí. Nosaltres el que fem en aquest tipus de programes és buscar un talent i donar-li exposició. Després ja és qüestió seva aprofitar l’oportunitat i forjar-se un futur», conclou.