21 d’oct 2020

Anar al contingut

POLÈMICA A LA TELE CATALANA

Vicent Sanchis desmenteix el veto a Sandro Rosell a TV-3

El director de TV-3 diu que l'expresident del Barça no anirà aquest dissabte al 'FAQS' perquè ja ha parlat aquests dies a molts mitjans

El pare Paulino, capellà de Soto de Real, vinculat a l'exidrectiu blaugrana, no anirà aquesta tarda a un programa pel rebuig de l'ex-pres

Inés Álvarez Marisa de Dios

Vicent Sanchis desmenteix el veto a Sandro Rosell a TV-3

Marta Sierra

Vicent Sanchis nega que hagi vetat a Sandro Rosell al programa FAQS, al qual havia sigut convidat aquest dissabte, com asseguraven ahir fonts pròximes a l’expresident del Barça. Segons el directiu, el programa li havia demanat una entrevista fa uns mesos, però en aquests moments, a causa que ja havia parlat a molts mitjans, finalment se n’ha descartat la participació ara per ara. Fonts de la cadena declaraven ahir que la seva presència ja havia quedat coberta amb l’emissió del documental El cas Rosell

No és d’aquesta opinió el pare Paulino, capellà de Soto del Real i responsable de la Fundació Comedor Ave María, que aquesta tarda havia d’acudir a un programa de TV-3 i ha rebutjat participar perquè «he sabut que TV-3 ha vetat la presència de Sandro Rosell i de Joan Besolí al programa FAQS de dissabte, 18 de juliol. Segons el religiós, estava convidat a parlar de presons. «Concretament de la presó preventiva injusta que van patir Sandro Roselll i Joan Besolí durant gairebé dos anys».

Fons per als presos preventius

«M’havien convidat coincidint amb la publicació del llibre Un fuerte abrazo, en el qual Rosell explica la seva experiència a la presó i els drets d’autor del qual van destinats a la meva fundació», prossegueix el pare Paulino. «Era una entrevista tancada des de fa temps i l’objectiu era poder explicar a l’opinió pública la publicació del llibre i,  alhora, explicar que els drets d’autor servirien per ajudar presos preventius que no tenen recursos econòmics per contractar un advocat», afirma. 

El sacerdot conclou amb unes dures paraules per a la cadena: «Em sembla contrari a la fe cristiana que algú negui l’ajuda a les persones més necessitades. I em sembla inexplicable que un ens públic com és TV-3 veti en un dels seus programes dues persones que han patit una pena de 645 dies de presó sense cap tipus de justificació».

Denúncies de censura

Hi ha veus que asseguraven ahir que Sanchis vol evitar la presència de Rosell en qualsevol programa de TV-3 per garantir que no parli sobre aquest polèmic audiovisual, El cas Rosell, ni pugui fer promoció del seu llibre Un fuerte abrazo (Una forta abraçada) . Aquest divendres, Sanchis i l’exdirector d’esports de la CCMA, Christian Garcia, han d’acudir al Parlament per donar explicacions sobre la denúncia de censura d’aquest documental, segons havia denunciat el seu director, Víctor Lavagnini. 

El realitzador es queixa, concretament de la desaparició del moment en què l’expresident del Barça al·ludia a una societat vinculada a Mediapro, de Jaume Roures, que va ser condemnada als EUA, i l’epíleg, en el qual ell llegeix un fragment del seu llibre en el qual fa referència a l’assumpte.