TU I JO SOM TRES
«¡Estàs enverinant, José María!»

zentauroepp53953170 television monegal200701191042
S’ha produït aquesta setmana l’expulsió a Masterchef del José María (TVE-1). No és una expulsió més. Aquest cas té la seva substància. Seguint a les xarxes socials els comentaris de l’audiència, la decisió sembla que ha produït descans i alegria. ¡Ah! El cas del José María és molt interessant des d’un punt de vista televisiu.
Des del principi aquest aspirant a cuiner s’ha perfilat com el dolent del concurs. Se’l notava disfrutar interpretant aquest paper. Segurament estava desenvolupant una estratègia preconcebuda. El José María es devia documentar abans d’entrar en el xoui devia haver advertit que un dolent, a la tele, és molt atractiu. Un pillastre, un dolent, un brivall, un bergant concita molta atenció a la massa que el mira. Tot i que de vegades pugui provocar irritació, la gent el segueix amb vehemència. Es transforma en focus d’interès. En protagonista. I els que fabriquen el concurs estan encantats i l’animen perquè és un element excitador que eleva els índexs d’audiència. O sigui que el pla del José María en principi semblava un impuls cap al triomf.
Notícies relacionadesL’error d’aquest concursant ha sigut haver-se equivocat d’objectiu. Les seves trampes, jugades enredaires, males arts i comentaris viperins els ha fet contra els seus propis companys de concurs. El pobre Michael, per exemple, el van expulsar fa unes setmanes per culpa seva. Treballant en equip li preparava malament –a posta– els ingredients dels menús. Li va clavar tantes travetes que el Michael va acabar sense nord i va sortir disparat.
El que ha fet amb la deliciosa concursant Ana és més reprotxable encara. El mateix xef Jordi Cruz va haver d’encarar-se amb ell i dir-li: «¡Estàs enverinant, José María! ¡Fiques verí! ¡És molt lleig el que fas, molt lleig!». Per sort, l’Ana ha passat a la final malgrat les ensopegades que li preparava el José María. ¡Ah! Això al públic no li agrada. Es passa en un moment de dolent atractiu a odiós insuportable. Crea rebuig. L’audiència el repudia. El José María hauria d’haver llegit els clàssics de la impertinència i la corrosió ben enteses. La maniobra càustica mai ha de ser contra els febles. Són entranyables ocellets. Hauria d’haver apuntat cap amunt. Cap als grans ocells del concurs. Els xefs manaires, i en ocasions fins i tot xulos. Això sí que li hauria agradat al públic.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Mercat immobiliari Així va fracassar al Regne Unit la idea que ara impulsa Catalunya: préstecs perquè els joves comprin una casa
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Cel·lulitis: Tot el que cal saber sobre la “pell de taronja”... i consells per desfer-se’n
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Nou permís El Barça podrà mantenir les obres 24h al Camp Nou en el compte enrere per a l'estrena
- Patrimoni artístic El MNAC presentarà un segon escrit al jutjat per reiterar la «incapacitat tècnica» del trasllat de la pintures de Sixena