TU I JO SOM TRES
L'inviolable, el pícar i l'amiga entranyable
L'hemeroteca televisiva sobre Joan Carles I, Urdangarin i Corinna proporciona imatges increïbles i interessantíssimes

zentauroepp53702907 monegal200609164644
He seguit amb atenció com han donat els informatius de la tele la notícia que finalment la fiscalia anticorrupció investigarà Joan Carles I. En particular m’he aturat en el Telediario de TVE-1, que, al ser la gran televisió pública de l’Estat, quan sorgeixen situacions que afecten grans institucions estatals, sempre acostuma a fer números circenses dignes de l’escola contorsionista més altra. En aquesta ocasió no han fugit d’estudi. El Telediario de dilluns va considerar aquesta notícia la principal del dia i la va utilitzar per obrir l’informatiu. O sigui, no la va amagar. Com tampoc la van amagar ni A-3 TV, ni La Sexta, ni Tele 5 ni, evidentment, TV-3. Sembla, doncs, que ara ja hi ha consens televisiu a l’hora de retratar les obscures martingales monetàries del monarca-bis.
Hi ha una gravació, que totes les cadenes estan emetent aquests dies, que a mi em sembla particularment il·lustrativa. Problablement va ocórrer en una festa règia, no fa gaires anys enrere, un còctel de llinatge, amb molt personal cortesà. De sobte la càmera es va aturar en un fantàstic trio que protagonitzaven Joan Carles I, Iñaki Urdangarin i Corinna. ¡Ah! Quin tercet més bonic i elegant conformaven llavors i quina estampa més lletgista vista en la tele avui dia. Amb el que ja sabem de tots tres, avui els veiem en el televisor i més que un noble trio semblen els Golfos Apandadores reunits sobre moqueta fina. Joan Carles, com a capo inviolable del grup; Iñaki, en qualitat de gendre pícar que sap el que hi ha i també vol la seva part, i l’entranyable amiga Corinna, que no és més que l’instrument que li posa glamur a les depredacions en curs. ¡Ah! Les imatges de l’hemeroteca televisiva ens proporcionen retrospectives interessantíssimes.
Notícies relacionadesA TV-3, per exemple, s’encavalquen ara mateix imatges retrospectives sobre la investigació de Joan Carles I i la de la Pujol’s family. Les tracten de manera diferent. No obstant, van entrevistar a Tot és mou l’exfiscal en cap del TSJC, José María Mena, i després de preguntar-li sobre Jordi Pujol –cas Banca Catalana i tot el que ha seguit després– van passar a preguntar-li per Joan Carles I, i Mena va respondre: «És curiós que ara ens posem a parlar d’un rei emèrit, quan fins a aquest moment semblava que parlàvem d’un altre rei emèrit». Ironia punxant. Si no rei emèrit, virrei segur.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig