TU I JO SOM TRES
La mòmia: 14 minuts al cel i 5 hores a la tele
Ha pujat al cel en helicòpter, però el cel només l’ha acceptat durant 14 minuts de rellotge. Aquí el més gros ha sigut la tele (A-3 TV, T-5, La Sexta). Ens han fet el Xou de la mòmia tot el matí, cinc hores seguides almenys. Deia el netíssimFrancis Franco,enfadat amb el Govern: «¡Busquen que sembli que el meu avi està sol!». Doncs no ha sigut així pel que fa a la tele. Més de cinc hores de retransmissió en directe, burxa que burxa. ¡Ah! L’audiència s’ha quedat planxada. Jo crec que la llosa de la tomba pesava menys. No semblava el simple trasllat de la seva mòmia, semblava que érem al 1975 i que Franco acabava de morir i les teles –i la família– el portaven a coll. Sincerament, des del meu punt de vista, s’han passat molt.
Nosaltres a casa ho hem seguit perEspejo público (A-3) bàsicament. Intuíem que en aquest programa (Ana Rosa Quintanaa T-5 tampoc s’ha quedat curta) hi hauria molta excitació. En efecte,Susanna Grisoha construït un espectacle que no sé si qualificar d’informació, entreteniment o gloriosa exhibició. Els comentaris eren del tipus: «Quan li van treure un testicle, no volia anestèsia, ¡tenia una gran temprança! [...] Mai es va deixar fer la fimosi, deia que el que Déu ha disposat no ho ha de modificar l’home [...]. Aquesta creu és la més alta del món, ¡es veu des de la Lluna! [...] Han posat un servei de càtering i serveixen cafè i brou calent», i així molta estona, mentre el benedictí del Valle de los Caídos, realçat davant de les càmeres, deia: «Que res et torbi, que res t’espanti, tot passa; Déu no es muda; paciència», o sigui, recitantSanta Teresa. ¡Ah! Amb raóElisa Beni, que també era aEspejo público, ha acabat dient: «Però ¡això què és! Sembla que estiguem celebrant el dia de sant Franco». Tenia tota la raó.
Notícies relacionadesSí, s’han passat un testicle almenys –el que aFrancoli faltava– amb aquestes retransmissions. Ja posats, a l’arribar l’helicòpter a Mingorrubio, podien haver llançat la mòmia com els llancen aSupervivientes. Fora del temple s’amuntegaven unes 200 persones. Ultres, fatxes, franquistes nostàlgics. Entre ells, el colpista Tejero. D’acord amb aquest nombre, i davant un país de 47 milions de persones, el que hauria sigut proporcional hauria estat dedicar al trasllat de la mòmia, a tot estirar, cinc minuts de tele.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- L’Espanya buidada s’aproxima als nivells de plena ocupació
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Dimecres a la nit Una desena de veïns donen una pallissa a un lladre quan robava una noia a Badalona
- Salut Pública Catalunya avança al 22 de setembre l’inici de la vacunació contra la grip i la covid i ampliarà horaris als CAP: «Volem millorar les taxes»
- Finançament del FLA La Generalitat refinança amb sis bancs 3.500 milions d’euros de deute i s’estalviarà 127 milions
- GUERRA A UCRAÏNA La Unió Europea denuncia que Rússia ha atacat la seva delegació a Ucraïna