TU I JO SOM TRES
La dama que va quedar 'flaixejada' per Rufián
Apassionant cas el que va sorgir l’altra nit a El objetivo (La Sexta). Ana Pastor va posar Gabriel Rufián davant una grada plena de ciutadans i ciutadanes perquè contestés les preguntes que li formulessin. I de sobte es va aixecar una senyora resident a Mataró, Cristina Cárdenas, de 48 anys, va agafar delicadament el micròfon que el programa li brindava i va exclamar, notablement emocionada: «Vostè i jo, senyor Rufián, tenim una història molt bonica que vostè encara no sap», i després d’aquest preàmbul va passar a relatar el cas. Va explicar que al principi, quan veia Rufián per la tele, no li agradava. Va dir: «Jo pensava: ‘aquest xulo, el xulo aquest...’» i apagava de seguida el televisor, perquè no el suportava. Fins que de sobte el va veure el juliol passat, en aquella memorable sessió del Congrés dels Diputats, «quan vostè es va dirigir a Iglesias i a Sánchez, ¡i em va ‘flaixejar’, senyor Rufián! Vaig quedar totalment ‘flaixejada’. Em vaig emocionar. Aquell dia va canviar la meva manera de veure’l. ¡Vaig quedar encantada!». ¡Ahh! La cara que li va quedar a Rufián va ser impagable. No sabia si amagar-se sota terra o córrer a abraçar la dama. Home, el cas és molt bonic. L’expressió que va fer servir la senyora de Mataró, flaixejada, lingüísticament és molt encertada. En la història dels enamoraments clàssics, amb Cupido pel mig, se sol parlar d’enamorament sobtat. En aquesta ocasió, tractant-se d’una història d’amor que neix de la contemplació de Rufián a la tele, això de ‘quedar flaixejada’ és d’una precisió admirable.
Quan Gabriel Rufián feia aquelles vistoses ‘performances’ al Congrés dels Diputats, enarborant grillons i dient «Tant de bo un dia un tal M punt Rajoy estigui amb un d’aquests», o quan treia una impressora i exclamava «Aquesta no imprimeix bitllets de 500, aquesta és una impressora republicana», quan executava aquests números, des del meu punt de vista tan perfectes com a escenificació de la denúncia en clau d’espectacle, té poca rellevància que a la senyora de Mataró no li agradessin. Aquí el que és interessant és que de sobte, a partir del juliol, Rufián comencés a sortir a la tele en forma de gran estadista, exigint la unió dels líders per a la governabilitat de l’Estat, en lloc de pensar a separar-lo. ¡Ah! És admirable, aquest canvi escènic. Aquí coincideixo amb la dama de Mataró: flaixejats és la paraula.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda