EL 'BOOM' DE L''STREAMING'
Ramón Campos: "Tot va començar quan 'Gran Hotel' va obrir a Netflix"
El productor de la primera sèrie espanyola a Netflix considera que la bombolla no és de produccions, sinó de plataformes
zentauroepp48053763 barcelona barcelones 07 05 2019 television entrevista 190717201813 /
“No és una bombolla de sèries, sinó de plataformes”,afirma Ramón Campos, fundador (amb la seva dona, Teresa Fernández-Valdés) de la productora Bambú ('Fariña', 'Velvet', 'Las chicas del cable', 'Gran hotel’, 'Bajo sospecha'... ), que també veu un futur de fusions. "Però això no significarà que deixin de produir sèries, perquè es necessiten per continuar tenint abonats –apunta–. Com que han segmentat tant les sèries (per a noies, dones de mitjana edat, avis, nens, nois...), no poden deixar de produir per a aquests públics».
Campos destaca l’arrencada internacional de la ficció espanyola amb Netflix. “Ho va canviar tot –assegura–. Abans de Netflix, el 2008 i el 2009, Tele 5 i TVE van decidir frenar. La primera pelcost, i la segona perquè va perdre la publicitat i, amb aquesta, moltíssim pressupost. Recordo que vam tenir la tercera temporada de ‘Gran Reserva’ en un calaix un any i mig. I arriba Netflix i ens compra‘Las chicas del cable’, la primera sèrie espanyola de la plataforma. Això va reactivar tot el sector. Movistar+ comença a produir ‘La zona’, ‘La peste’... I, és clar, Tele 5 i TVE també es posen les piles”, conclou.
Notícies relacionades“Durant aquells anys l’única que mantenia l’aposta per la ficció era A-3 i aquí ens vam fer forts amb sèries com ‘Gran Hotel’ –recorda Campos–. I quan aquesta salta al catàleg de Netflix, comença a funcionar, i quan hi incorporen ‘Velvet’, es confirma que les sèries espanyoles funcionen. A partir d’aquí Netflix es va decidir produir aquí. I la confirmació d’això que deia va arribar amb ‘La casa de papel’ que va anar com un coet”.
El productor reconeix que ara qui ho té més difícil és la televisió tradicional –considera–. “Han de buscar un altre espai, perquè ara les sèries amb publicitat i obligació horària... La nostra generació ja ho veu difícil, les noves... La tele tradicional té sentit per alsgrans esdeveniments, la política, les notícies, el futbol, grans esdeveniments que ens reuneixen a tots davant la pantalla, els‘realities’... Per això el model de Tele 5 funciona bé. La clau és com viure de la telerealitat. És el cas d’A-3 que, conscients d’aquest perill, han creat Atresmedia Estudios, Atresmedia Estudios,per produir sèries per altres. És una sortida.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)