EL 'BOOM' DE L''STREAMING'
Ramón Campos: "Tot va començar quan 'Gran Hotel' va obrir a Netflix"
El productor de la primera sèrie espanyola a Netflix considera que la bombolla no és de produccions, sinó de plataformes

zentauroepp48053763 barcelona barcelones 07 05 2019 television entrevista 190717201813 /
“No és una bombolla de sèries, sinó de plataformes”,afirma Ramón Campos, fundador (amb la seva dona, Teresa Fernández-Valdés) de la productora Bambú ('Fariña', 'Velvet', 'Las chicas del cable', 'Gran hotel’, 'Bajo sospecha'... ), que també veu un futur de fusions. "Però això no significarà que deixin de produir sèries, perquè es necessiten per continuar tenint abonats –apunta–. Com que han segmentat tant les sèries (per a noies, dones de mitjana edat, avis, nens, nois...), no poden deixar de produir per a aquests públics».
Campos destaca l’arrencada internacional de la ficció espanyola amb Netflix. “Ho va canviar tot –assegura–. Abans de Netflix, el 2008 i el 2009, Tele 5 i TVE van decidir frenar. La primera pelcost, i la segona perquè va perdre la publicitat i, amb aquesta, moltíssim pressupost. Recordo que vam tenir la tercera temporada de ‘Gran Reserva’ en un calaix un any i mig. I arriba Netflix i ens compra‘Las chicas del cable’, la primera sèrie espanyola de la plataforma. Això va reactivar tot el sector. Movistar+ comença a produir ‘La zona’, ‘La peste’... I, és clar, Tele 5 i TVE també es posen les piles”, conclou.
Notícies relacionades“Durant aquells anys l’única que mantenia l’aposta per la ficció era A-3 i aquí ens vam fer forts amb sèries com ‘Gran Hotel’ –recorda Campos–. I quan aquesta salta al catàleg de Netflix, comença a funcionar, i quan hi incorporen ‘Velvet’, es confirma que les sèries espanyoles funcionen. A partir d’aquí Netflix es va decidir produir aquí. I la confirmació d’això que deia va arribar amb ‘La casa de papel’ que va anar com un coet”.
El productor reconeix que ara qui ho té més difícil és la televisió tradicional –considera–. “Han de buscar un altre espai, perquè ara les sèries amb publicitat i obligació horària... La nostra generació ja ho veu difícil, les noves... La tele tradicional té sentit per alsgrans esdeveniments, la política, les notícies, el futbol, grans esdeveniments que ens reuneixen a tots davant la pantalla, els‘realities’... Per això el model de Tele 5 funciona bé. La clau és com viure de la telerealitat. És el cas d’A-3 que, conscients d’aquest perill, han creat Atresmedia Estudios, Atresmedia Estudios,per produir sèries per altres. És una sortida.
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Baròmetre d’octubre Enquesta del CIS: El PSOE amplia a 15 punts el seu avantatge sobre el PP, que torna a retrocedir
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- «Amnistia política» Sánchez garanteix una reunió amb Puigdemont tot i que Junts tombi els Pressupostos
- Famosos Victoria Beckham (51 anys) humanitza David al llit: «El meu marit ronca i jo he de fer servir taps»
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Cas Koldo Sánchez reconeix haver rebut pagaments en efectiu del PSOE en «alguna ocasió» i nega finançament il·legal
- Sector bancari El Sabadell aconsegueix que els seus clients accionistes acceptin l’opa amb només l’1,1% del seu 31% del capital