INFORME DEL MARÇ

El judici al procés dona ales a TV-3

La tele autonòmica encadena 20 mesos com a líder d'audiència a Catalunya i tanca el seu millor trimestre de l'última dècada

zentauroepp47222508 graf8275  madrid  04 03 2019   captura de la se al instituci190401131409

zentauroepp47222508 graf8275 madrid 04 03 2019 captura de la se al instituci190401131409 / Tribunal Supremo

1
Es llegeix en minuts
Manuel de Luna

Malgrat que està sent molt criticada per la seva programació esbiaixada a favor dels postulats independentistes, TV-3 està aconseguint, precisament, amb la seva important cobertura sobre el judici al procés unes audiències històriques. Segons dades de Kantar Media, la cadena autonòmica catalana ha tancat aquest mes de març com a líder destacat a Catalunya amb un 15% de quota, i suma un nou rècord: 20 mesos consecutius com la més vista en el seu àmbit d’emissió. I a més, tanca el seu millor primer trimestre de l’any de l’última dècada (des del 2010). 

Els informatius han tornat a ser un dels pilars de l’èxit d’audiència de TV-3, uns noticiaris que són líders absoluts en totes les seves edicions i que, segons apunten des de la tele catalana, "es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, i també són líders en imparcialitat i credibilitat".

Així es dona la circumstància que el programa més vist del mes a Catalunya va ser el 'TN vespre' del 4 de març (dia en què va declarar al Suprem el president del Parlament, Roger Torrent). En canvi, el més vist del març en el conjunt d’Espanya va ser el Malta-Espanya de l’Eurocopa (TVE-1). 

Després del 'TN vespre' se situen com els més vistos a Catalunya l’insubmergible 'Polònia' (650.000 seguidors) i el 'TN cap de setmana' del 3 de març (625.000).

Més rècords        

El seguiment del judici també ha disparat les audiències del canal de notícies 3/24, que ha tancat el millor març  –i, a més, el seu millor primer trimestre– de la seva història, amb una quota del 2,4%. Aquest interès es reflecteix de la mateixa forma en els mitjans digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals: més de 3.500.000 usuaris únics han visitat el portal de la CCMA, la millor dada des del novembre del 2017.

Notícies relacionades

En el conjunt d’Espanya, Tele 5, amb un 14,4% de quota, repeteix el març com a líder d’audiència per setè mes consecutiu, malgrat perdre 0,2 punts. De fet, totes les grans cadenes han perdut un total d’1,6 punts quota respecte al febrer. Així, Antena 3 es queda en un 12,2%, i TVE-1, en un 9,2%. 

Segons un informe de Barlovento Comunicación, amb dades de Kantar Media, el consum televisiu mitjà aquest març va ser de 3 hores i 53 minuts per persona i dia, 23 minuts menys que un mes abans. A Catalunya, el ‘teleconsum’ es va quedar en 3 hores i 26 minuts per persona i dia.