AUDIÈNCIES

TV-3 arrasa amb les seves campanades

La tradicional retransmissió de Cap d'Any aconsegueix un 43,9% de quota a Catalunya

L'emissió de TVE-1, líder en el conjunt d'Espanya, queda segona, amb un 24%

zentauroepp46128654 barcelona 03 12 2018 tv televisi n presentadores del program190102111401 / Eloi Codina

zentauroepp46128654 barcelona 03 12 2018 tv televisi n presentadores del program190102111401
zentauroepp46399580 imatge de l espectacle de cap d any a l avinguda maria crist190102100124

/

2
Es llegeix en minuts
Manuel de Luna

Les tradicionals campanades de Cap d’Any van tornar a ser la guinda d’un excel·lent any per a TV-3. Segons les dades de Kantar Media, la retransmissió de la cadena autonòmica catalana, en la qual va destacar l’espectacle multimèdia amb què es va acomiadar l’any 2018 i es va donar la benvinguda al 2019, des de l’avinguda Maria Cristina de Barcelona, va reunir una mitjana de 1.283.000 espectadors, el que equival al 43,9% d’audiència. Gairebé tres punts més que l’any passat.

És a dir, prop de la meitat dels espectadors que a Catalunya seguien per televisió les diferents retransmissions de les 12 campanades –just en el minut de les 24.00 hores– van sintonitzar amb la que va oferir TV-3.

La 'campanada' d’audiència que ha tornat a donar la tele catalana queda més evident si es té en compte que la segona cadena més vista aquella nit del 31 de desembre a Catalunya va ser TVE-1, amb un 24% de quota; és a dir, una mica més de la meitat de les persones  que van connectar amb TV-3.

Molt per darrere apareix Antena 3 que, malgrat l’expectació mediàtica que s’havia creat al voltant del nou modelet festivaler que lluiria Cristina Pedroche, el cert és que, almenys a Catalunya, no va suscitar gaire interès: es va quedar en un més que discret 15,9% de quota.

Helena Garcia Melero i Marc Ribas, presentadors de les campanades a TV-3. / (VIDEOTAPE / TVC)

L’èxit de les campanades de TV-3 va més enllà de l’àmbit català, ja que el seguiment de la cadena catalana situa el seu rècord d’audiència com la tercera emissió més vista del conjunt d’Espanya, només superada per les transmissions de TVE-1 i a A-3, i davant de les de Tele 5 i La Sexta.

Així, i segons Kantar Media, TVE-1, amb Anne Igartiburu i Roberto Leal, va tornar  a ser la cadena líder en el global d’Espanya, amb  7.142.000 espectadors i un 40,8% de quota (baixa 4 dècimes en relació amb el 2017). En segona posició repeteix Antena 3, amb Cristina Pedroche i Alberto Chicote com a presentadors des de la Puerta del Sol de Madrid, i van congregar 4.148.000 persones i un 23,7% (puja 1,9 punts en relació amb el 2017).

Notícies relacionades

En tercer lloc del rànquing espanyol se situa TV-3 amb Helena Garcia Melero i Marc Ribas, des de Barcelona que, en el conjunt d’Espanya, pugen 1 punt en relació amb el 2017.

Per darrere de la 'campanada' estatal de TV-3 apareixen Tele 5, amb Lara Álvarez i Jesús Calleja, que, amb les campanades des del municipi mallorquí de Sant Llorenç des Cardassar, van congregar 920.000 persones i un 5,3% (baixa 2,7 punts respecte al 2017), i La Sexta, que van repetir amb Cristina Pardo i Iñaki López i van aconseguir 704.000 d’incondicionals i un 4%  (baixa 3 punts en relació amb el 2017).

La 2 s’emporta el seu 'cachitos'

Tot i que lluny del fervor mediàtic que generen les tradicionals retransmissions de les campanades, es pot destacar l’èxit –moderat, això sí– de 'Cachitos de hierro y cromo’, opció alternativa per a la immensa minoria de La 2 que es decanta per la nostàlgia musical, però amb la fina ironia que destil·len els aguts comentaris al peu de les imatges, rescatades dels immensos arxius musicals de TVE.  El ‘festival’ de 'cachitos' va ser el més vist del dia a La 2, amb 922.000 d’incondicionals (6,8% de quota), dels quals uns 100.000 (5,1%) eren a Catalunya.

Temes:

TVE Catalunya TV-3