ESTUDI AUDIOVISUAL

El teleespectador consumeix 13 minuts al dia com a convidat

Un informe quantifica en gairebé tres milions d'hores les que s'han vist en una altra llar en la temporada 2017-18

zentauroepp5224484 internacional   el  cairo reportaje  sobre las telenovelas  180712135849

zentauroepp5224484 internacional el cairo reportaje sobre las telenovelas 180712135849 / KIM AMOR

1
Es llegeix en minuts

Els teleespectadors classificats com aconvidats  (persones que no viuen a la casa on estan veient la tele– han sumat un total de 2.933.173 hores de consum televisiu en la temporada televisiva 2017/18. Això significa una mitjana diària de 13 minuts per persona, segons un estudi realitzat per l’empresa Barlovento Comunicación, a patir de les dades d’audiència de Kantar Media.Kantar Media.

L’informe mostra que aquests valors representen el 6% del total de l’audiència i que –sense computar-hi els convidats– el consum mitjana diari per persona seria de 229 minuts (3 hores i 49 minuts). En total, 4 minuts menys que la temporada passada.

D’aquesta manera, l’estudi mostra que, amb la integració en el mesurament d’aquesta audiència dels convidats, el consum de televisió ha interromput la tendència decreixent assolint el màxim de les últimes cinc temporades, amb 248 minuts al dia per individu, és a dir, 4 hores i 8 minuts. El màxim de consum de televisió es va registrar la temporada 2012/13, amb una mitjana de 255 minuts per individu al dia (4 hores i 15 minuts).

Respecte a l’audiència en diferit o 'time shift' (activitat de visionament de continguts televisius en els set dies següents a l’emissió original), la investigació indica que el nombre de llars amb capacitat 'time shift' és de més de 16 milions, el 88% de les llars d’Espanya.

Notícies relacionades

Així, el diferit suposa el 2% de l’audiència total de televisió. En el conjunt de cadenes en obert, el diferit suposa 3,3 minuts de mitjana diària (l’1% del total), mentre que a la televisió de pagament fa una mitjana 2,5 minuts, que representa el 14%.

D’altra banda, el 40% d’aquest visionament en diferit es produeix el mateix dia de l’emissió, i el 19% durant el següent dia de l’emissió en lineal, segons la investigació.

Els nens: més tele que llibres 

Un estudi de la companyia d’assegurances <strong>Caser </strong>afirma que els nens espanyols d’entre 3 i 14 anys dediquen una mitjana de 6,79 hores setmanals a <strong>veure la televisió</strong>, i que aquesta és l’<a href="https://www.elperiodico.com/es/extra/20180626/mas-del-55-de-los-ninos-pasa-al-menos-una-hora-diaria-frente-a-una-pantalla-6909256">activitat a què dediquen més temps de lleure</a>.