NOVA OFERTA

Filmstruck, una altra plataforma de tele arriba a Espanya

La nova TV per internet té disponible un catàleg d'unes 200 pel·lícules de cine independent, clàssic, contemporani, de culte i internacional

"Es tracta d'un servei fet a mida per als grans cinèfils, per a un públic exigent", ha afirmat Guillermo Farré

filmstruck

filmstruck

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El 'boom’ de les plataformes de televisió de pagament per internet segueix en plena expansió a Espanya. Després del desembarcament de Netflix, HBO, Filmin, Rakuten, Amazon Prime Video... , aquest dimecres, 13 de juny, la companyia nord-americana Turner Broadcasting System, del grup Time Warner, ha presentat la seva nova oferta per 'streaming' Filmstruck. Aquest nou servei de subscripció on lineon line se centra en produccions cinematogràfiques i inclou una selecció dels catàlegs de Warner Bros i Criterion Collection, a més de pel·lícules de distribuïdores locals com WandaCaramel i A Contracorriente Films

Així, per un preu mensual de 5,99 euros, o anual de 59,90 –i amb un període de prova gratuït de 14 dies–, ja es pot accedir a un catàleg 200 pel·lícules, entre les quals destaquen treballs d’autors de la tallad’Ingmar Bergman  (Fanny y Alexander) o Stanley Kubrick (Lolita), com també obres que han definit carreres, com la de Cate Blanchet (Blue Jasmine), Gael García Bernal (Amores perros) o Julie Delpy (Antes del atardecer). 

Malgrat que el catàleg disponible –que inclou cinema independent, clàssic, contemporani, de culte i internacional– és limitat, està previst que es vagi ampliant a poc a poc, a través d’una selecció editorial i no mitjançant algoritmes. "El nostre negoci és de qualitat, no de quantitat", ha subratllat durant la presentació Guillermo Farré, director d’entreteniment de Turner al sudd’Europa  i l’Àfrica. "Es tracta d’un servei fet a mida per als grans cinèfils, per a un públic exigent”, ha afirmat. “No volem desconcertar la gent, tot i que anirem creixent i tenint en compte la resposta dels nostres subscriptors”.

Un producte en expansió

La presentació de Filmstruck a Espanya forma parteix d’un pla d’expansió de la companyia, i suposa la posada en marxa del servei en el seu quart mercat, després d’haver-se llançat fa dos anys als Estats Units i recentment alRegne Unit (febrer) i França (juny).  

Notícies relacionades

"Hem detectat un buit al mercat, a mig camí entre el cine de nínxol i el comercial", ha apuntat Aksel van der Wal, vicepresident executiu de negocis digitals i innovació internacional de Turner. Durant la presentació, Aksel ha assegurat que busquen l’equilibri entre el cine independent i el que ofereixen plataformes com Netflix, en què, segons ha dit, "de vegades et poses a buscar i als 20 minuts et rendeixes perquè no trobes res".  

Filmstruck està disponible al reproductor Amazon Fire TV i en dispositius IOS i Android. A més, està previst que els propers mesos sigui també accessible per Chromecast i Apple TV, entre d’altres. Les pel·lícules, en qualitat alta definició (HD), s’ofereixen en versió original amb subtítols i, en cas d’haver-n’hi, també amb àudio en espanyol.