ACORD TECNOLÒGIC
El 'roaming' audiovisual arribarà l'1 d'abril
Els abonats europeus a plataformes de 'streaming' com Netflix o Spotify s'hi podran connectar des de qualsevol país de la UE

zentauroepp42677045 file photo headphones are seen in front of a logo of online180327160057 /
Un acord entre el Consell de la Unió Europea i el Parlament Europeu del 15 de juny del 2017 va permetre eliminar els costos addicionals pel roaming (itinerància) de la telefonia a tota la UE. I deu mesos després, aquesta liberalització s'ampliarà als continguts audiovisuals. Així, a partir de diumenge que ve, 1 d'abril, els europeus podran accedir a qualsevol lloc de la UE als continguts en línia que hagin contractat als seus països, per exemple els de la plataforma audiovisual Netflix o de música Spotify, fet que les institucions comunitàries han qualificat d'"èxit" per al mercat únic digital.
Segons un comunicat del Parlament Europeu (PE) i el Consell, "les regles s'aplicaran als serveis pels quals s'ha pagat, però els proveïdors de continguts gratuïts s'hi podran adherir", igual que els proveïdors de continguts en línia, "que ja no hauran d'adquirir llicències per a altres territoris als quals viatgin els seus subscriptors", van assenyalar.
La UE també ha explicat que la despesa dels consumidors en serveis d'abonament a vídeos va augmentar en un 113% entre el 2010 i el 2014, i que el nombre d'usuaris va créixer un 56% entre el 2014 i el 2015.
Uns 29 milions de persones, el 5,7% dels consumidors europeus, podrien recórrer a la transportabilitat transfronterera, xifra que pot arribar als 72 milions d'aquí al 2020, d'acord amb les estimacions de la UE.
"Confiem plenament que els organismes de radiodifusió i les plataformes veuran en aquesta mesura una oportunitat per millorar la satisfacció dels usuaris. Avui hem fet un pas més cap a la construcció d'un autèntic mercat únic digital", assenyala el comunicat, que firmen el vicepresident de la CE per al Mercat Únic Digital, Andrus Ansip, i la comissària d'Economia i Societat Digitals, Mariya Gabriel.
També van subscriure la declaració el ministre búlgar de Transports, Tecnologies de la Informació i Comunicacions, Ivaylo Moskovski, el país del qual presideix la UE aquest semestre, i els eurodiputats Pavel Svoboda, responsable de la comissió d'Afers Jurídics, i el liberal francès Jean-Marie Cavada.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: aquestes són les zones sense àrea verda
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford als 89 anys
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF