REPRESENTANT A EUROVISIÓ
Bronca a les xarxes per les acusacions a Alfred, d''OT', d'independentista
Javier Calvo, Javier Ambrossi i Noemí Galera, professors i directora de l'Acadèmia, han sortit a defensar el concursant davant els mitjans que han furgat en "el seu passat"

zentauroepp41842763 gente extra television gala de operacion triunfo ot actuaci 180131213656
Primer va ser l'embolic que es va organitzar perquè l'Alfred i la Nerea, dos dels concursants catalans d''OT' van entonessin l'himne 'Els segadors' a l'Acadèmia d''OT' i ara que el noi ha sigut elegit per representar RTVE a Eurovisió, amb Amaia, alguns mitjans han regirat en el seu passat per mostrar el seu "costat independentista". Javier Calvo, Javier Ambrossi i Noemí Galera, professors i directora d''OT', no han trigat a sortir a defensar-lo.
I és que encara que un altre mitjà aquest dimecres componia el seu suposat 'historial secessionista', la bronca ha sorgit arran d'un tuit del director de 'Periodista Digital', Alfonso Rojo, que, després que el seu mitjà carregués contra el jove cantant incloent-hi dues fotos del seu compte d'Instagram d'una Diada de l'Onze de Setembre, no ha dubtat a dir-li que li ha tocat el rebre i mofar-se del seu presumpte catalanisme.
Este pringado no ganará nada, pero ya vereis como nos saca una estelada catalana en el escenario para hacer la gracia del 'indepe' https://t.co/12JsmUBQAe
— Alfonso Rojo López (@AlfonsoRojoPD) 30 de enero de 2018
El primer a respondre ha sigut Javier Ambrossi, que, amb la sang encara calenta, li ha contestat en un tuit en termes semblants.
El seu company Javier Calvo tampoc s'ha quedat callat i amb molta bona educació li ha retret a Rojo que es fiqués d'aquella manera amb un "àngel" de 20 anys.
Un señor de 67 años insultando a un niño de 20 que, por cierto, es un ángel. Creas en lo que creas, sean cual sean tus ideales, respeta. Es fuerte que, a su edad, se lo tenga que recordar. https://t.co/6eVmR0VrxL
— Javier Calvo 🏳️🌈 (@javviercalvo) 31 de enero de 2018
La directora de l'Acadèmia d''OT', Noemí Galera, ha optat per respondre en l'estil espontani que la caracteritza, que, per a qui l'ha vist en el programa de TVE, evidencia que està al límit d'enfadar-se.
Me están dando subidas de leche por encima de mis posibilidades. https://t.co/GOmksCZydB
— Noemí Galera (@NoemiGaleraN) 31 de enero de 2018
No obstant, no han sigut els únics. Al tuit de Rojo hi han replicat moltes persones, i no totes precisament independentistes.
en instagram ha demostrado el orgullo que siente al representar a España en Eurovisión. Esta información está tergiversada y juega sucio, una foto de cuando un chico tenía 16 años y que a día de hoy no tiene contacto y no puede defenderse. Este señor de 66 años no tiene vergüenza
— ferfer (@fermcginley) 31 de enero de 2018
Ese chaval ha mostrado más valores del que tú en tu vida has conocido. Empezando por la educación y el respeto. Qué fácil es tirar por tierra el sueño de un crio de 20 años. Que sea independentista no le hace peor persona. IGNORANTE.
— Ojo Crítico (@critica_ojo) 31 de enero de 2018
Alfred Garcia s'ha caracteritzat per aprofitar el seu pas per la tele per recolzar causes humanitàries i socials d'allò més diverses, com l'ajuda als refugiats i als nens amb càncer, i en l'especial d'Eurovisió es va proclamar feminista lluint un impactant vestit que simbolitzava un cos femení.
Notícies relacionadesEn aquest sentit, una tuitera apel·la a la responsabilitat del noi al representar Espanya.
No creo que lo haga. Es demasiado responsable y respetuoso como para hacer algo así cuando sabe que está representando a España
— Blanca Orellana V.E.R.D.E. 🖤 (@MafaldaVnzl) 31 de enero de 2018
I és que l'error més comú, i que comet potser Alfonso Rojo, és que, encara que des de sempre s'ha dit així, els cantants que s'envien a concursar a Eurovisió no representen Espanya, sinó TVE. Un mitjà, per cert, del qual durant més de tres mesos ha format part el jove català sense cap mena de problema.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar