AUDIÈNCIES DE CAP D'ANY

TVE torna a guanyar les Campanades, però A-3 segueix menjant-li el terreny

Igartiburu i Ramón García s'imposen amb un 41% a Pedroche-Chicote, que aconsegueixen un 21,8% després de pujar 4,5 punts

La 'fórmula Sálvame' fracassa a Tele 5 al quedar-se en el 8%, mentre que La Sexta puja fins al 7% amb la parella López-Pardo

undefined41451231 televisi n campanadas 2018 televisi n espa ola anne igartibu180102142853

undefined41451231 televisi n campanadas 2018 televisi n espa ola anne igartibu180102142853

1
Es llegeix en minuts
Juan Carlos Rosado / Madrid

TVE-1 va tornar a alçar-se amb una victòria incontestable en les Campanades de Cap d'Any de la mà de Ramón García i Anne Igartiburu, encara que les distàncies cada vegada són més curtes amb els seus rivals d'Antena 3. La cadena estatal va obtenir una quota mitjana del 41,2% i 7,92 milions d'espectadors, amb un avanç de 2,4 punts respecte a l'any anterior, mentre que Alberto Chicote i Cristina Pedroche es van apuntar un 21,8% (4,18 milions) amb un estil més heterodox que els va fer millorar 4,5 punts. A Tele 5 no li va funcionar la ‘fórmula Sálvame’, ja que amb el seu grup de col·laboradors van perdre 4,5 punts respecte al 2016.

Notícies relacionades

La línia clàssica i elegant de TVE segueix estant al capdavant del raïm, però la seva hegemonia ja no és tan ferma com abans. De fet, les d'aquest any han sigut les segones pitjors Campanades de la seva història (des de 1992), després que les del 2016 toquessin fons amb el pitjor registre. En canvi, Antena 3 segueix progressant adequadament gràcies al seu duo Pedroche-Chicote, que han aconseguit per a la cadena de Planeta el seu raïm més vist des de 1994. A més, en el primer minut de l'any va superar aquest 21% que figurava com a rècord de la seva història des de 1993.

Tele 5 va protagonitzar la gran decepció de la nit amb un escuet 8% de quota de pantalla i 1,53 milions d'espectadors. Terelu Campos, Kiko Hernández, Mila Ximénez, María Patiño i Lydia Lozano no van poder evitar que la cadena de Mediaset s'apuntés les pitjors Campanades de la seva història des del 2005, any en què van tocar fons amb un 6,5%. En canvi, l'opció més modesta de La Sexta, encarnada en Cristina López i Iñaki López, va complir molt bé a l'aconseguir una quota del 7% (1,34 milions) que va fer pujar 2,8 punts respecte al raïm anterior. La 2 (3% i 576.000 espectadors), amb una pujada de 8 dècimes, i Cuatro (2% i 376.000), amb un descens d'1,6 punts, tanquen la classificació.