un gegant empresarial

'Salvados' analitza el 'fenomen Mercadona'

Jordi Évole mostra la cara i la creu de la cadena de supermercats valenciana

El programa entrevista treballadors, directius i proveïdors de l'empresa amb més vendes a Espanya

 

  / ATRESMEDIA

1
Es llegeix en minuts

Mercadona va ser, el 2015, la companyia que més vendes va registrar a Espanya, fins i tot al davant de petroleres com Repsol i Cepsa. La cadena de supermercats valenciana presidida per Juan Roig, segon home més ric d’Espanya segons Forbes, va aconseguir uns guanys de 611 milions d’euros (543 milions un any abans) i és, a més, la firma que dóna feina a més treballadors, un total de 75.381 empleats.

Segons un informe elaborat per l’Institut Cerdà per encàrrec de la companyia valenciana, el 82% dels seus productes es consoliden en el mercat, davant d’una mitjana del sector a Europa del 24%. Líder destacat del sector de la distribució espanyola, més que un supermercat, Mercadona s’ha convertit en un fenomen sociològic.

Arran d’aquestes dades, Jordi Évole analitza avui a 'Salvados' (La Sexta, 21.30 hores) quin és el secret de l’èxit empresarial del fenomen Mercadona, un model que ja s’estudia a les universitats, i també tracta d’esbrinar si existeixen ombres darrere d’unes xifres tan positives.

DIRECTIUS I EMPLEATS

Notícies relacionades

Per a això, Évole entrevista tres directius de la cadena de supermercats, a qui pregunta sobre les mesures empresarials que els han portat a l’èxit, la seva gestió de la plantilla i el seu sistema d’interproveïdors, empreses que produeixen exclusivament per a Mercadona.

El periodista també busca el punt de vista dels treballadors sobre el seu grau de satisfacció amb l’empresa. Així, un grup d’empleats li assegura que n’estan molt satisfets, amb contractes indefinits des del primer dia i amb sous superiors als del sector.