AUDIÈNCIA PLANETÀRIA

Més de 200 milions de persones van veure Eurovisió 2016

El festival aconsegueix cinc milions més de teleespectadors que en l'edició del 2015

mdeluna33873948 barei representing spain performs the song  say sa160524104053

mdeluna33873948 barei representing spain performs the song say sa160524104053 / JONATHAN NACKSTRAND

1
Es llegeix en minuts

El Festival d'Eurovisió , cinc milions més que en l'edició del 2015, segons dades fetes públiques aquest dimarts, 24 de maig, per la UER (Unió Europea de Radiodifusió), entitat organitzadora del veterà certamen.

En els 42 països on es va emetre el concurs musical, el festival va fer de mitjana una quota de pantalla del 36,3%, més del doble del que acostuma a registrar de mitjana la franja de 'prime time' en aquests mercats (15,7%).

Per països, el certamen es va apuntar a Islàndia la quota de pantalla més gran de tots els estats on es va poder veure, tot i que no va arribar a la final. En aquest país, el 95,5% de l'audiència total que estava veient la televisió a l'hora que es va celebrar el concurs es va decantar per seguir Eurovisió.

Alemanya va ser el país on va seguir el festival un nombre més alt d'espectadors: 9,3 milions i un 36,8% de 'share', la millor marca des que el país teutó va guanyar el festival el 2010.

El Festival d'Eurovisió també va tenir la principal audiència des de l'any 2000 a Suècia, quan aquest país va ser amfitrió. Aquest any van veure el xou 3,6 milions de suecs, amb un 84,7% de quota el dia de la final.

El país guanyador d'Eurovisió 2016, Ucraïna, va presentar les seves xifres d'audiència més altes des del 2010, amb 1,5 milions de televidents.

ÈXIT ENTRE ELS JOVES

Per edats, Eurovisió va tenir molta audiència entre les audiències més joves, normalment més refractàries a asseure's davant el televisor en cap de setmana. De mitjana, el 42,4% de la franja d'edat de 15 a 24 anys que estaven davant el televisor a aquesta hora en 42 països van optar per veure la final, quatre vegades més que la mitjana de les accions de màxima audiència d'adults joves per al mateix grup de canals (10,4%).

Notícies relacionades

El seguiment d'Eurovisió per internet a tot el món també va ser rellevant: 2,6 milions de reproduccions en 'streaming' en 196 territoris per Eurovision.tv i YouTube, i un total de 5,3 milions de sol·licituds a la carta.

"Estem encantats que el Festival d'Eurovisió continuï elevant la seva audiència i que ja superi els 200 milions de persones a tot el món", va dir la directora general de UER, Ingrid Deltenre. "60 anys després del primer festival, no podria estar més orgullosa que aquest esdeveniment encara tingui el poder d'unir espectadors de totes les edats arreu del món", va afirmar.