conflicte
El jutge rus, sancionat a Eurovisió
La UER substitueix el membre del jurat que va filtrar l'assaig d'Espanya i tres països més
La Unió Europea de Radiodifusió (UER) ha sancionat el jutge de Rússia per filtrar presumptament a internet els assajos de les actuacions d'Espanya, Rússia, França i Suècia en la primera semifinal del certamen d'Eurovisió que tindrà lloc a Estocolm aquest cap de setmana, segons ha anunciat l'associació a la seva pàgina oficial de Facebook en un comunicat recollit per Europa Press.
Després de descobrir la filtració, s'ha retirat aquest membre del jurat, que previsiblement serà substituït per un altre que designarà Rússia per a la final del 14 de maig.
DISCULPES
Des de l'emissora russa RTR, han expressat el seu malestar per l'actuació d'aquest jurat i han demanat "disculpes" pels fets.
El supervisor executiu del Festival d'Eurovisió, Jon Ola Sand, ha assegurat, en nom de la UER, que les actuacions que es realitzen davant el jurat "no estan destinades a la distribució pública" ja que aquests assajos es graven i editen perquè el jurat professional pugui votar els seus favorits.
Davant d'això, el vot d'aquest membre del jurat ha sigut invalidat per a la semifinal, i per això en la votació de Rússia d'ahir només es va tenir en compte el dels altres quatre jutges.
Notícies relacionadesPer a la votació de la final, un reserva ocuparà el cinquè lloc del jurat.
Per la seva part, el president del consell d'administració del concurs, Frank Dieter Freiling, ha assegurat que "la credibilitat dels jurats professionals és un aspecte summament important" i per això ha mostrat la seva "satisfacció" amb la resposta de la RTR.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Acord del Govern espanyol amb Catalunya El PP defineix la quitació del deute del FLA com «una altra amnistia comptable» als independentistes
- Guerra a l’est d’Europa La pau de Trump a Ucraïna fa aigües
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats