decisió de la CCMA

Fèlix Riera, destituït com a director de Catalunya Ràdio

El cessament respon als "canvis empresarials" que desembocaran en la unificació de la ràdio i la tele públiques

Fèlix Riera, als estudis de Catalunya Ràdio.

Fèlix Riera, als estudis de Catalunya Ràdio. / JULIO CARBÓ

2
Es llegeix en minuts

El consell de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha acordat avui destituir Fèlix Riera com a director de Catalunya Ràdio, quan falten dos mesos per a les eleccions autonòmiques del 27 de setembre.

La destitució de Riera, militant d'UDC, s'ha produït avui després d'una segona votació, ja que en la reunió del consell de Govern de la CCMA d'ahir, en què es va tractar aquesta qüestió, no es va aconseguir la majoria de dos terços necessària per tirar endavant la proposta, i s'han hagut d'esperar 24 hores per poder fer una segona votació en què només es necessitava la majoria simple.

Fonts de la CCMA han indicat a Efe que la destitució de Riera "respon als canvis empresarials de la corporació, i que s'estan suprimint estructures i aspectes residuals de l'antiga corporació" que hauran d'acabar "amb una televisió i una ràdio juntes en un sol espai, i fins i tot  compartint una sola direcció".

NO HI HA NOU NOMENAMENT

També han indicat que, de moment, no es nomenarà un nou director de Catalunya Ràdio i que el pes, a nivell de continguts, el portaran els directors d'informatius i de programes, puntualitzant que "a més hi ha un director corporatiu que està al nivell del director de la ràdio".

La CCMA és l'ens que gestiona els mitjans públics de comunicació audiovisual de la Generalitat de Catalunya, TV-3 i Catalunya Ràdio, i que participa en un 30% a l'Agència Catalana de Notícies (ACN), que gestiona serveis i activitats de comunicació escrita, ràdio i televisió en l'àmbit local i comarcal de les zones de parla catalana.

DES DEL MAIG DEL 2012

Fèlix Riera va ser nomenat director de Catalunya Ràdio el maig del 2012, quan formava part del comitè de govern d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC) i era president de l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) de la Generalitat.

Riera, nascut a Barcelona el 1964, ha desenvolupat la seva activitat professional en l'àmbit editorial i en el món de la televisió i el cine, on ha sigut productor de diferents pel·lícules i sèries.

Notícies relacionades

En la seva faceta d'editor, va ser director editorial de Grup 62 i L'Esfera dels Llibres i va ser fundador del diari per internet elsingulardigital.cat.

Fèlix Riera, que va ser conseller del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), també va exercir com a professor a la Universitat Pompeu Fabra entre 1994 i 2008 i és membre fundador del Cercle de Cultura.