ÈXIT A L'ALTRE COSTAT DE L'ATLÀNTIC

'Crackòvia' goleja a Amèrica

Els especials del programa de TV-3 triomfen a Llatinoamèrica i els EUA

2
Es llegeix en minuts
OLGA LERÍN / BARCELONA

L'assalt del programa Crackòvia de TV-3 a l'altre costat de l'Atlàntic, durant la recent Copa Amèrica, ha guanyat per golejada. Tant és així que no es descarta que en el futur aquesta incursió pugui tenir continuïtat amb caràcter regular. Així que la davantera de luxe que formen Messi, Suárez i Neymar podria sumar punts i afegir figures a la seva llarga nòmina d'estrelles televisives.

Durant la gravació de Crackovia América -una coproducció de Minoria Absoluta i Mediapro-, el mes de juny passat, Martin Halac, productor executiu d'Imagina US, ja apuntava la possibilitat que el programa es convertís en un projecte de més recorregut. «És un banc de proves -va comentar-. Si l'experiència és positiva, la idea és reproduir el xou a Mèxic». I, veient els resultats, el primer pas s'ha superat amb nota.

L'espai satíric que dirigeix Pau Escribano va realitzar quatre entregues de 25 minuts, centrades en la prestigiosa competició internacional, que van emetre Fox Deportes América Latina a Mèxic, l'Argentina, Xile i Colòmbia; Fox Deportes (als EUA) i la plataforma d'internet Fox Play a Llatinoamèrica. En total, una audiència potencial d'entre 70 i 80 milions de teleespectadors va poder seguir els programes que es van oferir els diumenges 14, 21 i 28 de juny i el 5 de juliol, en diferents horaris i amb repeticions durant la resta de la setmana. La catalana Esport3 també els va emetre al seu dia.

AUDIÈNCIA JOVE / Malgrat que és molt difícil de quantificar en xifres, Crackovia América va tenir una bona acollida en els grups de teleespectadors compresos entre els 12 i els 17 anys i entre els 18 i els 34 anys, segons Imagina US. El seguiment va ser especialment significatiu en la franja del públic jove (l'esmentat de 12 a 17 anys), que va ser tres vegades superior en termes de ràting al de l'horari de màxima audiència.

Notícies relacionades

A internet -Crackòvia ja és conegut a Llatinoamèrica gràcies als vídeos que hi ha penjats a la xarxa-, l'acceptació de les aventures d'aquest germà petit tampoc s'ha quedat curta. Així, successos com l'accident que va protagonitzar Arturo Vidal (exjugador del Juventus que acaba de fitxar pel Bayern Munic) a l'estavellar el seu Ferrari i que a Crackovia América es va convertir en el DeLorean de Regreso al futuro, van tenir una legió de seguidors: més de 15 milions de visionats i 26 milions de minuts consumits en les diferents plataformes, més de 10 milions de vistes a Facebook i 2,5 milions d'interaccions a Twitter.

D'aquest univers agermanat als dos costats de l'Atlàntic, el públic també n'ha entronitzat uns quants privilegiats, com l'exdavanter mexicà Cuauhtémoc Blanco (David Olivares), els seleccionadors colombià, José Pékerman (Bruno Oro); el xilè, Jorge Sampaoli (Ivan Labanda); l'argentí, Tata Martino (Labanda), i el mexicà, Piojo Herrera (Manuel Calderón), i el papa Francesc (Jordi Rios). L'actor mexicà Manuel Calderón, un dels fitxatges de l'espai, reflexionava sobre la complexitat del projecte: «Entendre fins a quin punt arriben la paròdia i la imitació, fer un balanç entre elles i sumar tots els elements és un repte, pel fet de tractar-se d'un públic tan variat». I aquest pot ser el pròxim desafiament intercontinental de la troupe de Crackòvia.