NOVES TECNOLOGIES

'Gran hermano', el rei del tuit

Un de cada dos comentaris que escriuen els espanyols sobre televisió es refereix sobretot a 'reality-shows'

Belén Esteban i Kiko Rivera, a ’Gran hermano VIP’.

Belén Esteban i Kiko Rivera, a ’Gran hermano VIP’. / MEDIASET

1
Es llegeix en minuts

Un de cada dos comentaris que escriuen els espanyols a Twitter sobre televisió es refereix al gènere d'entreteniment, sobretot a 'reality-shows' i concursos. Segons un estudi de l'empresa de mesurament d'audiències Kantar Media (que ha analitzat els tuits sobre continguts televisius que van enviar els espanyols entre l'1 de desembre del 2014 i el 15 de febrer del 2015), un total d'1,3 milions d'usuaris de Twitter han publicat almenys una vegada sobre programes de la petita pantalla. D'ells, gairebé el 58% van ser homes, i el 42%, dones.

Dels 15,5 milions de comentaris enviats sobre televisió, el 48% van ser sobre programes d'entreteniment; el 15,9% estaven relacionats amb l'actualitat, com debats sobre política i reportatges, i el 13,5% es referien a esdeveniments esportius, sobre retransmissions de partits.

Notícies relacionades

Amb un total de 16.500 emissions analitzades durant aquest període, els programes amb més audiència (persones que van veure tuits sobre un determinat programa) van ser la gala de la Pilota d'Or (amb 1,4 milions), la gala dels premis Goya (1,2 milions) i el programa 'Gran hermano' del 17 de desembre (671.000). Aquesta classificació s'inverteix quan es té en compte el nombre de tuits enviats: 'Gran hermano' lidera la classificació, amb més de 600.000 tuits, seguit de la cerimònia dels Goya (571.000) i la gala de la Pilota d'Or (451.000 missatges).

El millor 'minut d'or' (el moment amb més tuits de tota l'emissió) se l'emporta la retransmissió de la Pilota d'Or: en un mateix minut es van enviar més de 17.000 tuits sobre la gala.