PROGRAMES INFORMATIUS
Sessió doble a la Sexta: Ada Colau i Pablo Iglesias
Duel a 'Salvados' amb Rodríguez Ibarra i entrevista a 'El objetivo'

Jordi Évole, amb Ada Colau i Juan Carlos Rodríguez Ibarra, durant el programa d’aquesta nit de ’Salvados’. /
Després de l'especial que, sobre la marxa, va preparar l'equip de Salvados diumenge passat amb motiu del succedani de referèndum català, el programa emet avui (21.30 hores) el reportatge previst per al 9-N, en què analitza els moviments ciutadans que volen governar i transformar les institucions. I és que, després de la irrupció de Podem en les passades eleccions europees, diversos moviments ciutadans s'han articulat en formacions polítiques per presentar-se a les pròximes eleccions municipals. Així, l'espai que dirigeix i presenta Jordi Évole es fixa en Guanyem Barcelona, la formació liderada per Ada Colau com a exemple d'aquests moviments.
Évole assisteix a una assemblea de Guanyem a Barcelona i asseu el seu cap visible, Ada Colau, al costat del líder històric del PSOE Juan Carlos Rodríguez Ibarra, president d'Extremadura durant 24 anys, per confrontar les propostes d'aquesta nova política i la política tradicional, responent a preguntes com ¿quin és l'origen de la corrupció? ¿Ha de dimitir un càrrec públic al ser imputat? ¿S'han de limitar els mandats?
Salvados també viatja a la ciutat colombiana de Medellín, que històricament havia tingut uns índexs molt elevats de violència i desigualtat i que ha patit una gran transformació en els últims anys coincidint amb el govern municipal de Compromís Ciutadà, una formació que va tenir el seu origen en un moviment ciutadà, liderat per Sergio Fajardo.
Évole entrevista Fajardo, avui governador d'Antioquia, al seu despatx, on repassa l'origen del partit, l'accés al govern de la ciutat i les claus del canvi de Medellín durant el seu mandat.
I després de parlar dels moviments que han sortit arran de Podem, a continuació Ana Pastor entrevista el líder d'aquesta formació, Pablo Iglesias, en el seu programa El objetivo (La Sexta, 22.30 hores). Iglesias parlarà amb la periodista després d'haver estat elegit ahir secretari general de la formació.
Notícies relacionadesDesprés de les últimes enquestes que donen a Podem un lloc entre els grans partits majoritaris, Iglesias explicarà si manté o matisa les seves mesures més controvertides, com la renda mínima universal o l'impagament del deute públic.
A més, El objetivo explicarà la investigació que va permetre destapar com grans multinacionals utilitzaven acords secrets amb Luxemburg per evitar pagar impostos de forma legal.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia