Mercat internacional de televisió

El MIP reuneix 11.000 professionals de la tele

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Amb més d'11.000 professionals del món de la tele (dels quals 4.000 són compradors) i un total de 1.588 empreses del sector, el Mercat Internacional de Produccions de TV (MIP-TV) de Cannes és una de cites anuals més importants del món audiovisual. Un negoci que ja no se centra només en la petita pantalla, sinó que també presta especial atenció a tot el que es mou a internet. Així, per primera vegada s'organitza el MIP Digital Front, en què de la mà d'empreses com Youtube o Dailymotion es mostren als compradors continguts dirigits exclusivament al públic connectat a la xarxa.

Notícies relacionades

«El lema d'aquest MIP-TV és un nou storytelling (forma d'explicar històries) per a una nova era», va explicar a Efe Laurine Garaude, directora de l'empresa que organitza el MIP, Reedmidem, que va destacar que es mostraran «nous continguts per a noves plataformes». I el principal repte és aconseguir guanyar diners amb productes dirigits a una audiència cada vegada més fragmentada, de manera que les opcions passen per la publicitat personalitzada o els vídeos amb demanda, entre altres alternatives.

A més a més, s'ha programat una «cimera» que està dedicada als programes per als més petits, en què més de 80 experts abordaran les últimes tendències en aquest àmbit, amb el focus posat en els vídeos interactius i les noves formes de distribució dirigides a un públic més innovador en els seus hàbits de consum. «Els nens són els primers a adoptar noves tecnologies i nous formats: veuen programes en línia i procedents de tot el món», va explicar Garaude.