ACTUALITAT

Évole viatja a Errenteria

'Salvados' analitza la situació a Euskadi després del cessament de la violència terrorista

Jordi Évole, a ’Salvados’ / periodico

1
Es llegeix en minuts

El programa 'Salvados' viatja diumenge (La Sexta, 21.30) a la localitat guipuscoana d'Errenteria per veure quin és el clima que es respira en aquest municipi castigat per la violència terrorista, quan es compleixen més de dos anys del fi d'ETA. Així, Jordi Évole conversa amb Miguel Buen, exalcalde i exregidor pel PSE-EE, que explica com era el dia a dia en aquesta època en què “el municipi significava un referent de violència urbana, de 'kaleborroka'”.

Notícies relacionades

Al programa també intervé Chema Herzog, regidor del PP, que recorda els riscos que comportava ostentar aquest càrrec a Errenteria, on la banda terrorista va assassinar dos regidors del PP. Herzog assegura que “fa pocs anys aquesta entrevista no hauria estat possible, perquè no volia que em conegués ni el meu pare”. A més, Julen Mendozaalcalde per EH Bildu, ens explica quins passos ha fet des de l'alcaldia per a la reconciliació; i Itziar Goienetxea, dona del pres Xabier Alegría, explica les seves impressions davant la nova situació.

Entre altres llocs, Évole visita una de les moltes societats gastronòmiques de la localitat, simpatitzant amb l'esquerra 'abertzale', per veure com està vivint el poble aquest acostament de posicions.