tu i jo som tres

Ahir tancs, avui corrupció

Tu i jo som tres. Per Ferran Monegal. / {periodico}

2
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

Com ja havíem intuït, la segona entrega delCuéntame…(TVE-1) sobre l'intent de cop d'Estat del 23-F ha passat a València. ¡Ahh! Arriben elsAlcántaraa la capital del Túria en el seu vehicle, a la nit, i un tanc deMilans del Boschels barra el pas de mala manera. Els soldats, metralleta en mà, al·leguen que el general ha ordenat toc de queda, peròMerche, empipada, surt del vehicle i s'enfronta a l'Exèrcit. Home, no ha estat com allò que va fer aquell ciutadà xinès a la plaça de Tiananmen, en la revolta del 1989, que es va plantar davant dels tancs i va aconseguir aturar-los, heroica gesta que ha passat a la història amb els noms deL'home del tancoEl desconegut rebel. No, això deMercheno ha estat tan gloriós. Fins i tot tenia un aire domèstic. Però veure-la amb els braços aixecats davant del carro de combat, protestant, tan cos a cos, tan indefensa, ha estat una imatge bonica.

És curiós, l'endemà, tots els informatius, de totes les cadenes, ens van oferir la protesta de la gent al carrer Génova de Madrid -també a València i Barcelona-, i veient des de casa com les furgonetes i els efectius policials barraven el pas als ciutadans perquè no poguessin acostar-se a la seu del PP, perquè els seus crits («¡Lladres! ¡Dimissió!») no incomodessin els importants personatges que habiten en aquell immoble -qui sap, potserBárcenas aquella tarda era al despatx que allà encara li mantenen-, veient per la tele la ciutadania aturada pel ferro, us deia, a mi em va venir al cap laMerchedelCuéntame... ¡Ahh! Aquest paisatge de corrupció que va brotant a tot arreu és com una indignant divisió cuirassada de tancs i tanquetes que barren el futur, l'esperança, d'un país sencer.

Notícies relacionades

L'altre dia, aLas mañanas de Cuatro,Jorge Verstrynge, que va ser secretari general d'Aliança Popular, va explicar que això dels sobres del PP amb diner negre va començar el 1988.«La cúpula és com un xiringuito on tothom té una espècie de sou B», va advertir. També va explicar que quan investigava el tema Flick que afectava el PSOE: «Em van estirar les orelles i em va substituir el pare d'Alberto Ruíz-Gallardón, que es va encarregar de tapar-ho tot». I va concloure:«Aquest país cada vegada s'assembla més a Corrupistan».

LaMerchedelCuéntame...finalment acaba vencent el tanc. No us sabria dir si nosaltres podrem vèncer tant de tanc que hi ha.