NADAL A TELEVISIÓ ESPANYOLA

El toc Rubalcaba

El còmic José Mota tornarà a tancar l'any a TVE-1

El triomf d'Espanya al Mundial de futbol de Sud-àfrica serà l'eix central del programa especial '¡Estamos contentos?'

LES MIL CARES DE L’HUMORISTA 3 Quatre de les caracteritzacions de José Mota a ’¡Estamos contentos?’:  el vicepresident Rubalcaba, Jules Winnfield (’Pulp Fiction’), Pablo Motos (amb l’original) i Susan Boyle.

LES MIL CARES DE L’HUMORISTA 3 Quatre de les caracteritzacions de José Mota a ’¡Estamos contentos?’: el vicepresident Rubalcaba, Jules Winnfield (’Pulp Fiction’), Pablo Motos (amb l’original) i Susan Boyle.

1
Es llegeix en minuts
MANUEL DE LUNA
BARCELONA

Només a un humorista com José Mota se li podia acudir de fer un machihembrat amb el triomf d'Espanya al Mundial de futbol de Sud-àfrica i la pel·lícula Pulp Fiction. El 31 de desembre es veurà si l'amalgama resultant aguantarà l'estructura de tot un especial de Cap d'Any. Però TVE-1, que ha cedit les seves últimes hores del 2010 per a aquesta producció tan arriscada, està plenament convençuda que Mota tornarà a arrasar (en audiència); com ja ha passat des del 2007, quan el popular còmic va començar a amenitzar les hores prèvies a la tradicional ingesta de 12 grans de raïm (que aquest any a més presentarà ell, juntament amb Anne Igartiburu).

«El tema principal d'aquest any és l'esport, la gent ha bolcat les seves passions en el futbol, ha sortit al carrer per sentir-se un sol cor, i els polítics, gelosos, han recorregut a l'esport per recuperar l'atenció dels ciutadans», va explicar ahir Mota en la presentació del xou, que al títol ja juga amb les dues cares del 2010: ¡Estamos contentos? En la trama d'aquest especial, els personatges de Pulp Fiction, Jules Winnfield i Vincent Vega, busquen, a les ordres de Zapaterus Wallace, un maletí que amaga un immens poder; i l'hauran de trobar abans que Mariano Rajoy. «Hi haurà les principals escenes del film, com el ball, on serà María Teresa Fernández de la Vega la que balli amb Vincent, o la del soterrani, en què Fernández Toxo i Cándido Méndez llegiran l'estatut dels treballadors a Rajoy i Zapaterus per torturar-los», va avançar Mota. També parodiarà altres èxits de l'any, com el Waka-waka, de Shakira; Bad Romance, de Lady Gaga (cantat per La Blasa, Lady Faja), El hormiguero, Águila Rosa... I Rubalcaba, una altra figura de l'any a qui també li cau un toc d'humor al seu ample front.