Un tertulià de Telemadrid parla del sexe amb menors en la pausa d'un debat davant nens

El català Salvador Sostres enfila comentaris grollers i sexistes a micròfon obert

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / Madrid

Els comentaris sexistes i grollers del periodista català Salvador Sostres durant l'intermedi del programaAlto y claro,de la cadena pública Telemadrid, han motivat una denúncia pública del sindicat UGT que ha desencadenat una nova polèmica amb el controvertit tertulià com a protagonista.

Els fets es van produir el dia 11 passat , quan la presentadora Isabel San Sebastián va preguntar als contertulis si per tancar el programa preferien comentar l'anunci de la loteria de Nadal o una desfilada de llenceria de la firma Victoria's Secret. Mentre que Alfonso Ussía es va posicionar a l'instant ("sóc un enemic atroç de la roba interior"), Sostres va revelar les seves preferències sexuals per "jovenetes de 17, 18 anys, 19". Al plató es trobaven nens de col·legis de Catalunya, Cadis i el Marroc.

El columnista d'El Mundo, de 35 anys, va prosseguir amb frases del tipus "aquelles vagines que encara no fan olor d'àcid úric, que estan netes", "aquella carn que rebota, jove" i "aquell entusiasme, que et volen ensenyar que estan alliberades, que ja són grans". Sostres també va deixar anar algunes al·lusions racistes als escolars procedents d'una escola de Rabat. La presentadora el va replicar en diverses ocasions i li va advertir que no s'acostés a la seva filla, de 23 anys.

El cas de Sánchez Dragó

L'incident es va produir dies després de la controvèrsia originada per Fernando Sánchez Dragó, presentador de Telemadrid, que va confessar en un llibre haver anat al llit amb unes nenes japoneses de 13 anys. Sostres va al·ludir a aquest cas en els seus comentaris.

El periodista català ha provocat multitud de polèmiques amb el seu estil barroer i difamant. Una de les més sonades es va produir fa cinc anys, quan va publicar al diariAvui un article en què afirmava: "A Barcelona fa molthortera parlar en espanyol, jo només el parlo amb la minyona i amb alguns empleats".

Notícies relacionades

Telemadrid ataca el missatger

La {direcció} de Telemadrid ha anunciat avui que prendrà "les mesures pertinents" per haver estat intervinguda una conversa privada per fer-la pública "de manera il·lícita", han indicat fonts d'aquesta cadena autonòmica, que ha afirmat també que "no entrarà a jutjar converses efectuades en l'àmbit privat i en l'exercici de la llibertat d'expressió".