INFORME

El 'pelotazo' del Mundial aporta a T-5 un 63,3% més d'audiència

Cuatro, tot i no retransmetre a Espanya, també va fer quasi un 50% més de quota

2
Es llegeix en minuts
MANUEL DE LUNA
BARCELONA

Tal com deia ahir un eufòric Manuel Villanueva, director de continguts de Tele 5, «semblava que teníem un guionista amagat que escrivia el guió dels partits d'Espanya tal com volíem». Efectivament, el Mundial de Sud-àfrica li ha sortit la mar de bé, ja que la gran victòria de la selecció espanyola ha fet que l'audiència de Tele 5 es dispari com un coet: els set partits d'Espanya, més el d'inauguració i el maratonià final de festa de rebuda dels campions, han aportat a la mitjana diària de la cadena de Fuencarral un 63,3% de l'audiència. Això equival a l'esgarrifosa dada de 16,4 punts més de quota. Amb aquests resultats, tan històrics com la mateixa victòria de la selecció, no és gens estrany que Tele 5 ja s'hagi proclamat campiona d'audiència del juliol, quan encara falten 15 dies per tancar el mes: acumula un 17,8% de quota, mentre que TVE-1 té un 14,8%. Sens dubte, li va tocar la supergrossa.

I a Cuatro, per la seva banda, també li han tocat uns premis de campionat. Encara que no tenia els drets d'emissió d'Espanya, els 17 partits del Mundial que ha ofert li han aportat un 48,2% a la seva audiència mitjana diària (4,6 punts més de quota). No són els de Tele 5, però li han permès ser líder del dia tres vegades: el dissabte, 26 de juny (12,8%); el diumenge, 27 de juny (12,9%), i el dissabte, 10 de juliol (13,1%).

A CATALUNYA // La gran expectació que ha generat aquest Mundial –l'edició més vista a Espanya– en el conjunt de l'Estat també s'ha mantingut a Catalunya. Tal com mostra el gràfic de Barlovento Comunicación, elaborat a partir de dades de Kantar Media, Tele 5 va aconseguir un seguiment semblant: el Mundial li ha aportat un 63,9% al seu percentatge diari (14,3 punts d'audiència). En el cas de Cuatro, el que li va aportar en percentatge a la mitjana diària va caure una mica més a Catalunya, i es va quedar en un 44,7% (4 punts).

Notícies relacionades

Per emissions, la que més ha aportat a Tele 5 ha estat, lògicament, la final del Mundial Holanda-Espanya de l'11 de juliol, mentre que a Cuatro va ser la gran rebuda de la selecció del 12 de juliol, un especial informatiu que la tele de Sogecable va esprémer al màxim: va durar aproximadament vuit hores.

Aquest èxit d'audiència confirma que la decisió, sempre molt arriscada, de comprar un Mundial de futbol –Espanya podia caure a la primera de canvi– va ser encertada. Fonts del sector apunten que Tele 5 va pagar uns 40 milions d'euros pels drets d'Espanya a Sogecable. Ara, un cop passat tot, és clar, es pot dir que ha estat la millor inversió possible: ha emès al voltant de 900 espots relacionats amb les retransmissions dels partits, segons va publicar el diariExpansión. Uns anuncis que han portat Tele 5 a situar-se al límit de la saturació legal i que, evidentment, han tingut un preu superior a l'habitual. Per exemple, l'últim espot de la final del Mundial –en què es van emetre uns 90 anuncis entre prepartit, intermedi i postpartit– podria haver arribat als 250.000 euros. Per 20 segons.