Expansió de la IA
Google llança la seva intel·ligència artificial Bard a Espanya per competir contra ChatGPT
Google presenta el seu xatbot Bard

Després de mesos d’espera, Bard, el xatbot d’intel·ligència artificial (IA) de Google, ja està disponible a Espanya. Des d’aquest dimecres, aquesta eina podrà utilitzar-se als 27 països de la Unió Europea (UE) i al Brasil, zones que van quedar excloses en el seu llançament inicial al febrer, quan el gegant tecnològic la va anunciar com a resposta a la meteòrica popularitat de ChatGPT, del seu rival Microsoft.
A partir d’avui, aquest model conversacional també estarà disponible en 40 nous idiomes, entre els quals s’inclouen l’espanyol, el xinès i l’alemany. Altres idiomes com el català, l’eusquera i el gallec està previst que s’activin en el futur, tot i que la companyia no ha especificat quan.
Bard és d’ús gratuït i es presenta com un complement per a les recerques a Google, no com un substitut. Els grans models de llenguatge en què es basa li permeten aprendre de dades d’internet per respondre a dubtes dels usuaris per escrit i també en veu alta. Com ja s’ha vist amb ChatGPT, aquesta tecnologia pot incórrer en errors garrafals, així que no és recomanable confiar cegament en el que digui. És per això que ara Google permetrà als usuaris puntuar les respostes de Bard.
El xatbot afegeix informació de context, enllaços al cercador i serà capaç d’entendre preguntes amb imatges. També es podrà adaptar el seu to i estil a senzill, llarg, curt, professional o informal, una funció per ara limitada a l’anglès.
Millores de privacitat
Fins ara, Bard no estava disponible a la UE. Per evitar-se possibles incompliments de la legislació de privacitat europea (el Reglament General de Protecció de Dades), la companyia va decidir esperar i ajustar la seva eina a la normativa. Després de mesos de converses obertes amb els reguladors, les millores introduïdes ja haurien sigut suficients per poder desembarcar a Europa.
Aquestes millores són la introducció d’avisos i detalls sobre l’ús que la companyia fa de les dades personals. Els usuaris tenen ara la capacitat de veure quines dades estan generant i activar la seva eliminació automàtica.
Batalla empresarial
Notícies relacionadesEl 6 de febrer passat, Google va presentar Bard com un «servei experimental i conversacional d’IA», segons paraules de Sundar Pichai, director executiu d’Alphabet, la seva empresa propietària. El llançament va ser una cosa precipitada, ja que la companyia va voler respondre així a l’inesperat èxit de ChatGPT, un xatbot desenvolupat per OpenAI i posteriorment adquirit per Microsoft, que l’ha integrat a la majoria dels seus serveis ofimàtics.
La multinacional fundada per Bill Gates va donar el primer cop, però la veritat és que la tecnologia en què es basa ChatGPT va ser desenvolupada el 2017 per investigadors de Google. Més enllà d’aquesta realitat, les grans companyies tecnològiques de Silicon Valley –Microsoft, Google i també Meta– s’han llançat a la carrera per desenvolupar l’anomenada intel·ligència artificial generativa, un mercat que promet beneficis multimilionaris. L’últim a apuntar-s’hi ha sigut Elon Musk, que aquest dimecres va presentar la seva nova companyia, xAI. Curiosament, al març el magnat va firmar una carta oberta en la qual demanava paralitzar sis mesos el desenvolupament d’aquesta tecnologia per temor dels seus riscos.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Gestió dels estalvis Aquests són els diners exactes que l’OCU recomana tenir al banc, ni més ni menys
- Política comercial Trump anuncia aranzels del 30% a les importacions de la Unió Europea a partir de l’1 d’agost
- El Meteocat activa l’avís vermell per pluges torrencials a gairebé tot Catalunya
- Detenen un alcalde per agredir la seva exparella i mossegar un mosso
- Tres incendis la nit de dissabte a les comarques gironines