Secció recomanada per

Conferència anual de novetats

Apple es llança al metavers: així són les seves esperades ulleres de realitat virtual

La inversió en el metavers flaqueja, però segueix endavant

Aquest és el nou MacBook Air de 15 polzades d’Apple

Apple es llança al metavers: així són les seves esperades ulleres de realitat virtual

Apple

2
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Després de mesos de rumors i espera, ha arribat el dia. Apple ha presentat aquesta tarda Vision Pro, el seu casc de realitat mixta (realitat augmentada i realitat virtual), amb què pretén transformar el mercat digital com ho va fer el 2007 amb l’iPhone. Aquest dispositiu buscarà ser la porta d’entrada a l’anomenat metavers per dominar un mercat emergent que promet milers de milions de dòlars de beneficis.

El gegant tecnològic nord-americà ha celebrat la WWDC 2023, la conferència anual en què presenta les seves novetats. Cap d’elles ha generat tantes expectatives com les ulleres que barrejaran realitat virtual i realitat augmentada. Mark Gurman, reputat periodista de ‘Bloomberg’, ha avançat que el seu preu rondarà els 3.000 dòlars.

Durant les dues últimes dècades, Apple ha llançat tota mena de productes que han canviat la indústria tecnològica, de l’iPod a l’Apple Watch, passant per l’iPhone i l’iPad. La companyia de Cupertino vol que el seu casc de realitat mixta tingui un gran impacte i lideri una nova era digital.

No obstant, l’aposta és arriscada, doncs es tracta d’un mercat encara poc madur i la idea de connectar el rostre a internetno està tenint gaire tracció entre els usuaris. L’any passat, ‘The Wall Street Journal’ va indicar que, sis mesos després de la seva compra, més de la meitat dels cascos de Metaja no s’utilitzaven. Tot i això, les grans empreses continuen invertint milers de milions en aquest emergent negoci. La propietària de Facebook i Instagram controla actualment gairebé un 80% del mercat.

Moltes aplicacions

El nou dispositiu d’Apple arribarà amb una àmplia varietat d’aplicacions amb què experimentar en una interfície en 3D. Algunes d’aquestes ‘apps’ seran les mateixes d’altres dispositius de la firma (calendari, FaceTime, correu, fotos, música, càmera...), però també adaptarà les de tercers. S’espera que els jocs siguin una part troncal.

A més també necessitarà una bateria externa que l’usuari haurà de portar a la butxaca. Segons Gurman, Apple espera vendre 900.000 unitats durant el primer any.

Altres grans novetats

Notícies relacionades

Els cascos de realitat mixta no han sigut les úniques novetats d’Apple. La firma també ha presentat iOS 17 i iPadOS 17, el seu nou sistema operatiu per a mòbil i tauletes, que inclou millores en el seu assistent de veu Siri, afegeix encriptació d’extrem a extrem per al xat de iMessage, permet convertir al teu iPhone en un despertador horitzontal i presenta NameDrop, una nova funció per compartir informació entre dos dispositius.

Apple també ha presentat el seu nou MacBook Air de 15 polzades, el més prim i lleuger de la marca fins ara, el sistema operatiu macOS Sonoma per als seus portàtils, el Mac Pro amb el microprocessador d’última generació M2 Ultra i el sistema operatiu WatchOS el seu rellotge intel·ligent Apple Watch.