Nova picabaralla
Microsoft deixa de recolzar Twitter i Elon Musk amenaça amb una demanda
Elon Musk crea X.AI, la seva empresa d’intel·ligència artificial
Nova polèmica a Twitter. El seu propietari, Elon Musk, ha amenaçat de presentar una demanda contra Microsoft per presumptament haver «utilitzant il·legalment dades» de la xarxa social. La resposta del magnat arriba poc després que la plataforma de publicitat de la multinacional tecnològica anunciés que deixaria de recolzar Twitter.
L’amenaça de Musk és poc precisa, però tot apunta que es refereix a l’ús de dades que OpenAI ha fet per entrenar el seu model d’intel·ligència artificial (IA), que sustenta el famós xatbot ChatGPT. Microsoft ha invertit més d’11.000 milions de dòlars en aquesta companyia i està integrant aquesta tecnologia al seu cercador Bing i a les seves eines d’oficina, com Word, Excel i PowerPoint.
«Robar la base de dades de Twitter, desmonetitzar-la (eliminar anuncis) i després vendre les dades a d’altres no és una solució guanyadora. Hora de denunciar», ha dit Musk. Tot i així, és habitual que les seves amenaces en forma de tuit no es tradueixin en accions legals reals.
En el seu missatge corporatiu, Microsoft apunta que a partir del 25 d’abril del 2023 la seva plataforma publicitària «ja no serà compatible amb Twitter». A la pràctica, això significa que les empreses ja no podran utilitzar aquesta plataforma per comunicar-se i gestionar els seus tuits. No obstant, sí que podran continuar fent-ho a Facebook, Instagram i LinkedIn. Aquesta plataforma és essencial per al negoci de Microsoft, ja que l’any passat li va suposar uns ingressos de més de 12.000 milions de dòlars.
Musk foragita les empreses
La decisió de Microsoft coincideix amb la decisió de Musk d’apujar els preus perquè les empreses accedeixin a l’API de Twitter, interfície essencial per vincular les aplicacions a la xarxa social de l’ocellet blau. Per a una multinacional com la fundada per Bill Gates, el preu mensual podria arribar als 42.000 dòlars.
Just dimecres, Musk va aparèixer en una important conferència de màrqueting i publicitat en la qual va mirar de seduir les empreses perquè es tornin a anunciar a Twitter. La caòtica gestió del multimilionari va fer que la meitat dels grans anunciants abandonessin la plataforma, fet que va colpejar el seu negoci.
- Un home apunyala greument el seu fill d’11 anys a Horta
- BeBartlet obre seu a Barcelona i incorpora un nou soci
- Francisco Cabello: "Les relacions sexuals de més de 14 minuts són massa llargues"
- Andrea Fuentes: "Els valors dels Estats Units no els vull per als meus fills"
- Catalunya crearà cinc parcs naturals nous