Secció recomanada per

Pèrdues milionàries

Twitter pateix una fuga massiva d’anunciants mentre Elon Musk confirma que acomiadarà la meitat de la plantilla

FILE PHOTO: SpaceX owner and Tesla CEO Elon Musk at the E3 gaming convention in Los Angeles

FILE PHOTO: SpaceX owner and Tesla CEO Elon Musk at the E3 gaming convention in Los Angeles / MIKE BLAKE (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts

L’anunci que Elon Musk, el nou amo de Twitter, té la intenció de retallar al 50% de la plantilla de 7.500 treballadors repartida arreu del món li està costant car, a la xarxa social de l’ocellet.

Mentre milers d’empleats dels Estats UnitsEuropa i Àsia estan rebent les cartes d’acomiadament a través del seu correu electrònic personal, els anunciants continuen amb la seva fuga massiva. De res ha servit que Musk hagi dit que perd quatre milions de dòlars diaris (gairebé 4.007.000 euros) per explicar que s’ha vist obligat a prendre la dràstica decisió d’acomiadar la meitat de la plantilla.

Caiguda dràstica d’ingressos

Aquest divendres al matí, Musk ja havia dit que la companyia havia tingut una dràstica caiguda d’ingressos, que ha atribuït a la fuga massiva d’anunciants per culpa de «grups d’activistes» que suposadament pressionen les empreses per retirar la publicitat, segons informa Efe.

En un altre tuit, Musk es va referir a les polítiques de moderació de continguts, que segons ell «segueixen absolutament sense canvis», i va afegir que «contràriament al que podeu llegir a la premsa, de fet hem vist en certs moments de la setmana que van disminuir els discursos d’odi per sota de les nostres normes anteriors».

Musk havia enllaçat en un tuit anterior el contingut del responsable de la secció de seguretat de Twitter (Trust and Safety), Yoel Roth, que va dir que el seu equip dedicat a la «línia de front de la moderació» era el que menys retallades havia patit.

Empreses a la fuga

Però de res han servit aquestes declaracions, ni que el mateix Musk escrigués una carta als anunciants i es desplacés en persona a Nova York per parlar amb ells, en un intent desesperat del magnat de rebaixar la tensió: companyies com L’Oreal, General Motors, General Mills, Audi, Volkswagen i Pfizer han suspès la seva publicitat a Twitter fins a veure més clar cap on es dirigeix la companyia en la qüestió dels continguts.

Notícies relacionades

Per si no fos prou, l’anunci de Musk que pretén cobrar prop de 8 euros al mes –un preu que Musk va rebaixar després de regatejar amb Stephen King a Twitter– a les persones que tinguin o vulguin tenir perfils verificats (una extensió del servei anomenat Twitter Blue) tampoc ha caigut gens bé en la comunitat tuitaire, que en realitat és l’ànima de la xarxa social.

Els comptes verificats generen gairebé el 90% dels missatges que es consumeixen diàriament a la xarxa social i consideren que el fet de pretendre cobrar per aquesta verificació facilitarà l’‘spam’.