Secció recomanada per

Fenomen digital

TikTok va facturar gairebé 1.000 milions a Europa

El gegant social xinès va multiplicar gairebé per sis la facturació durant el 2021 mentre que les pèrdues també van créixer a causa de les despeses relacionades amb la seva expansió i contractació de personal

TikTok va facturar gairebé 1.000 milions a Europa

Epi_rc_es

1
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El negoci de TikTok a Europa va florir l’any passat. La plataforma de vídeos verticals d’origen xinès va facturar més de 990 milions de dòlars el 2021 (més de 992 milions d’euros), i va multiplicar així gairebé per sis els 172 milions obtinguts el 2020. Així ho va avançar aquest dilluns el diari ‘Financial Times’, que ha tingut accés a dades del registre de societats del Regne Unit.

D’altra banda, el gegant social també va augmentar en un terç les pèrdues, cosa que s’atribueix al meteòric ascens de l’aplicació, una de les més populars del món. Es calcula que TikTok ja ha superat els 1.000 milions d’usuaris al mes arreu del món. L’augment de les descàrregues viscut els últims anys va portar la seva propietària, la companyia xinesa ByteDance –amb seu a Pequín–, a incrementar també la despesa per expandir-se a nous mercats, millorar la publicitat dirigida als usuaris i contractar milers d’empleats. Les pèrdues abans d’impostos van ser de 896 milions de dòlars.

Segons els documents obtinguts pel ‘Financial Times’, TikTok té actualment 4.396 empleats a Europa, inclòs el Regne Unit. D’aquests gairebé 1.000 milions facturats, la majoria es va generar a la Unió Europea (532 milions) i els 279 milions restants es van ingressar en territori britànic.

El negoci de TikTok

Notícies relacionades

Igual com fan Google, Meta (Facebook i Instagram) i Twitter, el model de negoci de TikTok se sustenta principalment en la publicitat digital. Així, els anuncis en línia van suposar més de 802 dels 990 milions facturats a Europa durant el 2021. Aquestes xifres van quintuplicar els ingressos publicitaris del 2020, any en què l’’app’ va posar en marxa la publicitat.

D’altra banda, TikTok ha experimentat amb incloure enllaços de compra dins de l’aplicació perquè pugui funcionar també com un espai de comerç electrònic. Malgrat que aquesta funció s’ha trobat amb múltiples problemes, el ‘Financial Times’ ha avançat que la companyia preveu estendre-la al mercat nord-americà.