OPCIONS DE MERCAT

Mòbils recondicionats, a fons, de la mà de la firma Smaaart

Els dispositius d’aquesta firma es venen entre un 30% i un 50% més econòmics i amb una garantia de fins a dos anys, com un telèfon nou

L’avantatge que l’empresa ofereix al mercat és un procés de recondicionament industrial segur, que garanteix la qualitat del producte

Mòbils recondicionats, a fons, de la mà de la firma Smaaart
Es llegeix en minuts

És una tendència que creix amb força al mercat: l’ús d’equips recondicionats, com a conseqüència d’una responsable actitud dels usuaris, d’un ús més racional de la tecnologia, de la millora dels processos que donen segones oportunitats als aparells i, finalment, els avenços en el servei al client, molt millorat, de les empreses dedicades a aquesta activitat comercial.

Fa algunes setmanes es va anunciar l’arribada al nostre mercat de l’empresa francesa Smaaart, que ja ha iniciat la seva etapa amb el llançament de la seva pàgina web en espanyol i de la que és important destacar que treballa amb un important ventall de marques, cosa que afavoreix que l’usuari trobi allò que necessita o desitja en productes com Apple, Samsung o Huawei, entre altres.

Segons fonts de la mateixa empresa, l’objectiu és créixer en el nostre mercat: ’oferint una opció de qualitat a les persones que volen canviar el seu mòbil’ i en aquest escenari ha planificat, per a l’any 2025, multiplicar per 5 la facturació i augmentar la plantilla a 300 empleats. El grup ocupa actualment 100 persones i ha experimentat un creixement del 40% en 3 anys. Per recolzar el seu desenvolupament, el 2018 i el 2019 el grup va tancar dues rondes de finançament, que van sumar gairebé 4,4 M€ en les quals van participar inversors i fons públics i privats.

Un historia de renovació

El 2017, l’empresa Sofi Groupe, experta en el servei postvenda del sector telefònic des de feia més de 30 anys, es va diversificar i va crear la marca Smaaart dedicada al recondicionament de mòbils reciclats, seguint un procés respectuós amb el medi ambient.

Gràcies a la seva experiència industrial va aconseguir desenvolupar a França un procés de recondicionament d’smartphones de qualitat i transparent. En l’actualitat, el grup ha ascendit a posicions líders i està aconseguint els seus objectius de disminuir l’impacte mediambiental provocat per la indústria telefònica, reparant i recondicionant dispositius ja fabricats perquè tinguin una segona vida amb rebaixes d’entre un 30% i un 50% sobre el preu de venda oficial dels productes nous. Els seus mòbils arriben amb dos anys de garantia i certificat d’estar nets de dades personals.

Procés controlat

Els telèfons passen un rigorós procés d’adaptació i proves. S’elimina qualsevol rastre de dades personals i s’acompanyen d’un certificat que ho acredita. També es fan proves de bateria i es testegen diversos components que puguin estar desgastats o defectuosos.

La firma ofereix dos anys complets de garantia per als productes venuts a través de la seva pàgina web, com si es tractés de productes completament nous.

Servei postvenda i experiència de compra

No és fàcil, ni moltes vegades habitual, posar en marxa un servei d’atenció al client que compleixi les expectatives dels usuaris. En una experiència de compra real, un iPhone X de 64 GB, el producte va arribar en els terminis previstos, ben equipats (carregador, auriculars, cables) i amb l’aspecte sol·licitat (com nou). Respecte a aquesta experiència real, destacar en l’ús posterior la bona evolució del producte quant a bateria i actualitzacions automàtiques, les quals s’han realitzat sense cap dificultat.

El control sobre la situació durant la comanda és satisfactori i els preus, comparats amb altres empreses de recondicionat, molt ajustats. L’experiència global resulta positiva per tres raons: l’estalvi econòmic, l’accés a mòbils d’avançada tecnologia i la satisfacció de compra d’un producte sostenible. En aquest sentit i segons les estadístiques de la marca, el 97 % dels clients ha quedat satisfet amb l’experiència, cosa que ha posicionat la marca al mercat dels telèfons recondicionats com un proveïdor de qualitat.

Cal recordar que un telèfon recondicionat és un dispositiu que ha sigut utilitzat i, després de ser rebutjat pel seu propietari, restaurat i posteriorment venut al mercat secundari. Aquest tipus d’aparells recondicionats i utilitzats suposen una alternativa per als que busquen estalviar diners en un mòbil. Els preus són inferiors als que tenien els mòbils nous i es poden trobar alguns models d’iPhone a menys de 150 euros. Hi ha models de marques com Samsung, Huawei o Sony, tot i que també d’altres de menys rellevants i en les quals també s’utilitzen els mateixos criteris de qualitat.

La compra es realitza mitjançant la seva pàgina web, allà es poden veure els models que tenen disponibles, així com el preu de les despeses d’enviament i el termini des de la compra fins que els rebem, que va des dels 2 als 4 dies. Una vegada realitzada la compra l’usuari disposa de dos anys de garantia, fins i tot en la bateria, un dels aspectes més delicats al comprar un mòbil utilitzat.

En aquest escenari la marca emfatitza a la seva pàgina que busca la satisfacció del client i que el seu objectiu és disminuir l’impacte ambiental que genera la indústria telefònica, que realitza un seguiment dels rebutjos i s’assegura que siguin reciclats correctament. El fet d’optar per un mòbil recondicionat en lloc de per un de nou, suposa fins i tot un 80% d’estalvi per al planeta.

Equipament industrial

L’empresa compta amb amb una infraestructura de producció de més de 6.000 m² ubicada a la seva fàbrica al sud de França, on es realitza un procediment basat en 45 punts de control i 8 passos classificats. Quan un mòbil arriba a la fàbrica es comprova que no aparegui en la llista negra d’smartphones, a continuació s’esborren les dades personals, les imatges i arxius emmagatzemats i s’emet un certificat d’esborrament. Posteriorment passa per proves de bateria i de funcionament en 40 punts de control; i finalment per la fase de valoració de l’estat estètic. Una vegada es realitzen els diagnòstics establerts, el mòbil entra en la fase de reparació, on es reemplacen, en cas de ser necessari, els components i peces defectuosos o desgastats. Consecutivament, els tècnics fan una neteja profunda perquè tinguin una higiene impecable, realitzen el control de qualitat del producte i finalment es realitza l’embalatge i preparació d’aquests.

Al final del protocol els telèfons intel·ligents són 100% funcionals i s’entreguen al comprador equipats amb accessoris nous certificats CE (carregador, cable USB, kit per als vianants, extractor SIM).

Notícies relacionades

Evolució de la venda de recondicionats

Segons les dades disponibles, facilitades per la consultora International Data Corporation (IDC), el passat exercici del 2020 la venda de mòbils utilitzats va créixer un 9,2% i es va situar en 225,4 milions d’unitats a tot el món, una tendència a l’alça que es correspon amb l’evolució d’anys anteriors, el 2019 es van vendre 206,5 milions d’unitats de mòbils utilitzats, i s’espera un increment d’aquest mercat any a any, fins a arribar als 351,6 milions unitats al món el 2024.

Temes:

iPhone Mòbils