Clubhouse: així funciona la nova xarxa social de moda
L’‘app’, que només està disponible a iOs, permet escoltar, a través de sales o fòrums, converses de gent que volen que els altres sentin el que diuen
Des que el físic i magnat sud-africà Elon Musk va ser un dels convidats de Clubhouse, l’‘app’ d’àudio creada entre l’abril i el maig de l’any passat no ha deixat de créixer. I més encara, després de ser massivament utilitzada a la Xina i tardar diversos dies a ser silenciada pels ferris censors del país asiàtic.
Però, ¿què és i en què consisteix l’aplicació que fa furor entre les elits de Silicon Valley? Per començar, és una xarxa social atípica en la qual no es comparteixen imatges –ni fotos ni vídeos-; només àudios emergents. No es poden deixar missatges escrits ni gravar, cosa que permet no estar pendent de la pantalla del mòbil i que les converses siguin més disteses. Tampoc es poden posar emojis ni ‘likes’, és una espècie de podcàsting interactiu que també podria definir-se com una espècie de taula rodona virtual gegant al ciberespai.
L’’app’ permet escoltar, a través de sales o fòrums, converses de gent que volen que els altres sentin el que diuen. Quan s’entra a una sala, es pot demanar torn per parlar i el moderador decideix si concedeix la paraula o no. La clau està en què, a l’accedir a l’aplicació, es defineixen els gustos i interessos, i un menú permet veure les sales que els algoritmes seleccionen per a l’usuari en funció de les seves eleccions. A les sales s’indica el tema que es tracta, qui són els conferenciants i el nombre de persones que escolten la xerrada.
Invitacions per entrar
¿I com s’aconsegueix entrar a Clubhouse? El primer, és descarregar-se l’’app’ que, de moment, només està disponible per a iOs, tot i que els seus creadors -Paul Davison i Rohan Seth- ja han avançat que aviat estarà disponible per a Android. I després, després de registrar-se –amb una adreça electrònica, una contrasenya i un número de telèfon mòbil–, cal aconseguir que algú et convidi. Cada usuari de Clubhouse disposa de dues invitacions, però pot adquirir-ne més si és un usuari actiu o si es creen sales de debat.
L’èxit ha sigut tal que els servidors s’han saturat en diverses ocasions. A ella hi han accedit famosos com l’actor Ashton Kutcher, els músics Jared Leto i Drake o el mateix Elon Musk, a la xerrada del qual es van unir 5.000 persones i que treballa, amb ‘empreses emergents’ en les quals té accions Andreessen Horowitz, principal inversor de Clubhouse.
Notícies relacionadesLa idea és que pròximament els conferenciants i tertulians especialitzats que imparteixin les xerrades puguin cobrar per compartir els seus coneixements.
El format d’àudio a les plataformes socials representa una forma en què altres companyies de xarxes socials estan interessades. L’any passat, Twitter, per exemple, llançava la nova funció de notes de veu, per enviar àudios de 140 segons als tuits.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes
- El senzill truc per evitar que el teu gos pateixi un cop de calor
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Illa: "Hem tingut una decepció, però donem la cara i actuem"
- ERC: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no comptarà amb el nostre suport"