28 febr 2020

Anar al contingut

COLÒNIA INDUSTRIAL DIGITAL

Toyota construirà al Japó la 'ciutat del futur' per als seus empleats

L'empresa espera que Woven City sigui un camp de proves per a noves tecnologies com els vehicles elèctrics i completament autònoms, els robots, la domòtica i la intel·ligència artificial

Agencias

Toyota construirà al Japó la 'ciutat del futur' per als seus empleats

Des de vibradors controlats a distància a un robot que et porta el paper higiènic o un fabricant automobilístic prometent construir la ciutat del futur, la fira CES està posant a prova la creativitat de les empreses per aconseguir destacar entre més de 4.500 exhibidors.

Per exemple, la companyia automobilística Toyota ha presentat en el Consumer Electronic Show (CES) de Las Vegas un prototip de ’ciutat de futur’, completament connectada i alimentada per cel·les de combustible d’hidrogen, tal com ha informat la firma nipona en un comunicat.

L’urbs, que ja ha sigut batejada per la companyia com Woven City (ciutat entreteixida), s’alçarà en els terrenys d’una antiga fàbrica de la companyia al Japó amb vista a la icònica muntanya Fuji, i hi viuran empleats de Toyota i les seves famílies, així com investigadors visitants i socis comercials.

En total, l’empresa espera que Woven City –que començarà a construir-se el 2021– tingui una població d’entorn 2.000 persones i que constitueixi un «laboratori vivent».

La ciutat serà un camp de proves per a noves tecnologies com els vehicles elèctrics i completament autònoms tant de transport de passatgers com de mercaderies (no es permetrà circular vehicles amb conductor), els robots, la domòtica i la intel·ligència artificial.

Els encarregats de dissenyar la ciutat seran els arquitectes del despatx danès Bjarke Ingels, que ja van avançar en la presentació del passat dia 6 algunes pinzellades de com imaginen Woven City.

La localitat tindrà tres tipus de vies entrellaçades: només per a vehicles ràpids, mixtes per a vehicles lents i vianants, i només per a vianants, aquestes últimes ambientades amb vegetació de principi a fi, com llargs parcs.

Segons van prometre els seus dissenyadors, la ciutat serà «completament sostenible», els edificis seran de fusta per minimitzar l’empremta de carboni i les teulades disposaran de plaques fotovoltaiques per aprofitar l’energia solar.

A l’interior de les llars, els robots seran omnipresents i hi haurà sensors que controlin la salut dels residents.

Però les empreses no són les úniques que lluiten per espai mediàtic durant aquests dies de fira: la mateixa organització de l’esdeveniment, l’Associació de Tecnologia per a Consumidors (CTA, per la seva sigla en anglès), ha aprofitat una polèmica de l’any anterior per garantir que tothom parli d’aquesta edició.

I és que, si CES serà recordada per alguna cosa aquest any, serà per haver sigut la primera vegada que empara sense embuts la tecnologia sexual, i per haver conferit així una aura de respectabilitat a una branca tradicionalment vista amb recel des del sector.

Vibradors femenins, masturbadors masculins, estimulants de plaer i tota mena de joguines s’exhibeixen obertament per primera vegada aquests dies a la fira d’electrònica més gran del món, que es clausura aquest divendres, compartint tarima amb les últimes novetats en televisors, ordinadors, drons, robots industrials i vehicles autònoms.

Així, ja sigui recorrent al sexe, a les idees quixotesques o fins i tot a l’escatologia, tothom a CES lluita per destacar i fer-se un lloc entre la ingent quantitat d’anuncis, presentacions i novetats que aquests dies surten de Las Vegas.

Temes: Toyota Las Vegas