Secció recomanada per

BARCELONA GAMES WORLD

El fenomen dels 'e-sports' envaeix Barcelona

Encara hi ha pocs jugadors de videojocs professionals a Espanya, però és un sector a l'alça amb milions de seguidors

El 2016, el mercat global dels 'e-sports generarà una xifra de negoci estimada de 493 milions de dòlars

 

 

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Esport. Estadis plens. Jugadors. Entrenadors. Estructures esportives. Concentracions. Campionats. Milers de seguidors. Milions d’espectadors. No, tots aquests atributs no fan referència al futbol, al tennis o al bàsquet. Són els 'e-sports' (esports electrònics), competicions de videojocs (League of Legends, Counter Strike, FIFA, Call of Duty) que s’han convertit en autèntics esdeveniments seguits per desenes de milers de persones en directe. A la Barcelona Games World s’han vist diversos tornejos que han demostrat que aquest esport una mica especial va realment a l’alça.

  

 Dues llargues taules en forma de ve. A cada taula, cinc ordinadors i cinc membres d’un mateix equip preparats per lliurar una dura batalla. Així que comença el joc, la tensió és màxima. En grans pantalles el públic pot veure els moviments de cada equip, l’estratègia que segueix, i l’evolució de la batalla. Comentaristes professionals narren l’acció, i en pocs minuts es coneix l’equip guanyador, al qual el públic aplaudeix. Així és una competició d’'e-sports' com les que es poden veure a la fira de Barcelona. «Això és la cosa més semblant que es pot veure a un esport com el futbol», assegura Jordi Pomarol.

    

Pomarol és conseller delegat de Fandroid, l’empresa que gestiona la principal lliga professional de videojocs a Espanya (LVP). Fandroid va ser creada el 2009 per un grup de sis joves del sector audiovisual que van dissenyar una primera versió del producte. El setembre del 2011 la retransmissió de les primeres finals nacionals ja va congregar 10.000 espectadors únics, xifra que ha crescut fins als 300.000 en l’última edició de juny del 2016. Des del 2014, a més a més, organitza Gamergy, l’esdeveniment més gran d’'e-sport' d’Espanya. «Aquest any estem acumulat una audiència de més de 10 milions de reproduccions», explica.

  

 Ser jugador professional no és ni molt menys senzill. Segons Pomarol, actualment només «entre 40 i 60» jugadors a Espanya poden considerar-se professionals, és a dir, viure d’aquest esport. «Però això anirà a més, perquè la base està creixent molt», afegeix. Com en tots els esports, hi ha mànagers, entrenaments ... «Hi ha molt prestigi en joc. I diners», diu.  A l’agost, l’equip Wings Gaming (la Xina), va guanyar la competició The International 2016, i es va embutxacar el màxim premi de la història dels e-sports: 9,1 milions de dòlars (8,1 milions d’euros).

  

 El 2016, el mercat global dels 'e-sport' generarà una xifra de negoci estimada de 493 milions de dòlars, això significa un creixement del 51,7% respecte a la xifra del 2015, segons estudis de la consultora Newzoo. Aquest creixement es mantindrà en xifres del 45% interanual per als pròxims quatre anys, i les seves principals fonts de desenvolupament seran l’increment de la publicitat i els patrocinis i la gestió de drets audiovisuals sobre els continguts que es generen.

Notícies relacionades

 

   A Espanya, aquest fenomen també va a l’alça. I és per això que Mediapro ha comprat una participació majoritària en Fandroid. L’objectiu, va explicar Jaume Roures, de Mediapro, és potenciar amb la seva tecnologia i els seus coneixements les retransmissions i competicions d’'e-sports'. ¿Hi haurà retransmissions per TV d’aquests tornejos? De moment, no, però Roures no ho va descartar en el futur.