Nit dels Museus: quan i on va néixer la iniciativa
Google dedica un 'doodle' a la vetllada cultural que se celebra a tot Europa

29695040 59 /
La Nit dels Museus que celebren aquest dissabte diverses ciutats d'Europa -incloent-hi Barcelona- ha inspirat un 'doodle' animat del cercador Google que mostra imatges de diversos centres culturals.
La iniciativa de la Nit dels Museus va néixer a Berlín el 1997, de la mà del Dia Internacional dels Museus (instituït el 1977 pel Consell Internacional dels Museus). A partir de la iniciativa de la capital alemanya, s'ha estès a més d'un centenar de ciutats, sobretot europees, però també d'altres països, com l'Argentina, Mèxic i l'Uruguai.
Notícies relacionadesA París va arribar el 2002, impulsada per l'alcalde Bertrand Delanoë. La capital francesa va sumar als museus una àmplia oferta d'espectacles d'arts escèniques, sota la denominació de 'Nuit blanche' (Nit en blanc).
La Nit dels Museus es va introduir a Barcelona el 2008. La bona acollida inicial s'ha anat reforçant amb el pas dels anys, fins al punt que en l'edició de l'any passat hi van participar unes 130.000 persones.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Els herois que han combatut contra el monstre
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats
- Govern d’ultradreta El partit de Milei porta dues exmodels de Playboy com a candidates diputades
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Les claus tàctiques Pedri va encendre el llum amb un sublim cacau amb la dreta