Inventat el 'botó elimina turistes' per a les càmeres de fotos
Adobe presenta el 'Monument mode' que suprimeix automàticament la gent que passa davant la càmera
Fotos sense turistes. És una obsessió d'alguns viatgers que aspiren a no ser confosos amb visitants en grup i que Adobe pensa acontentar amb un programa que podrien incorporar les càmeres més 'cool' dels pròxims anys. Ja no n'hi ha prou de viure en un món virtual, sinó que a més serà possible que els records fotogràfics siguin capaços d'eliminar el soroll visual inoportú per oferir la imatge estàtica ideal. Un algoritme traduït a la pràctica en el que els experts d'Adobe han batejat com a 'Monument mode' i que ofereix eliminar sobre la marxa, per exemple, el grup de turistes de l'Imserso situats davant el monument que es vol immortalitzar en la targeta de memòria.
El truc és detectar tot el que es mou i prioritzar el fons sobre el primer pla. Al final, la foto resultant és una naturalesa morta, el fred fet foto i l'anècdota transformada en taca o presència invisible. El resultat és millor que aquelles fotos fetes amb pel·lícula que quedava encallada i que se superposava creant fantasmes, però sempre hi ha algun protagonista l'estoïcisme del qual pot espatllar l'ànsia d'una foto sense vida.
La novetat, alabada per uns i criticada per altres, va ser presentada recentment a la Max Conference d'Adobe i aporta l'avantatge de no haver de suprimir a mà amb un programa d'edició de fotos el personatge indesitjable de qualsevol instantània. Les càmeres dels 'smartphones' tindran un argument de venda més per oferir als tecnoaddictes.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Les monedes dels 5.000 euros: Revisa els racons de casa i paga’t les vacances
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- Aïllacionisme internacional Trump contra els turistes: Els EUA podrien perdre fins a 29.000 milions de dòlars per la falta de visitants
- Cau un arbre al pàrquing d'un hotel a Girona
- Sumari judicial Radiografia de les empreses del cas Montoro i els favors fiscals que van aconseguir en plena crisi econòmica