Secció recomanada per

ESTIL RENOVAT

Google canvia de logotip

El cercador més famós del món mostra en un vídeo l'evolució visual de la marca

Recorregut pels diferents canvis de ’look’ del cercador Google. / YOUTUBE / GOOGLE

1
Es llegeix en minuts

Google ha donat a conèixer aquest dimecres el seu nou logotip, que manté els colors vermellblaugroc verd --distintius de l'empresa tecnològica-- i inclou una nova lletra simplificada i arrodonida amb tipografia Sans. 

"Google ha canviat molt durant els últims 17 anys i avui ho torna a fer", ha anunciat el gegant d'internet al seu blog per donar a conèixer el redisseny del seu logotip.

L'anunci inclou un vídeo de Youtube que fa un repàs ràpid per l'evolució de la companyia, des dels seus primers passos com a motor de recerca fins a la creació del Gmail, el navegador Chrome i els mapes.

PROJECCIÓ AL FUTUR

"Aquesta no és la primera vegada que hem canviat la nostra imatge i probablement no serà l'última, però creiem que l'actualització és un bon reflex de les formes en què Google treballa per a l'usuari en recerques, mapes, correu electrònic, sistema de navegació, entre altres serveis", ha assegurat l'empresa al seu blog.

"Creiem que hem agafat el millor de Google (la simplicitat, el color, la imatge agradable) i ho hem redissenyat no només per al Google actual, sinó per al Google del futur", afegeix.

La revista tecnològica 'Wired' creu que el nou logotip, amb tipografia Sans Serif, projecta una imatge "més suau i inofensiva".

Malgrat el seu meteòric creixement, que l'ha convertit en un gegant amb una facturació anual de més de 60.000 milions de dòlars (53.477 milions d'euros), Google assegura que li queda molt camí per recórrer i que el que es veu actualment és només "la punta de l'iceberg".

CONGLOMERAT CORPORATIU

El redisseny del logotip arriba només dues setmanes després que l'empresa amb seu a Mountain View (Califòrnia) anunciés la creació d'un nou conglomerat, Alphabet, que inclourà Google i sis empreses més.

Notícies relacionades

Entre aquestes companyies hi ha Calico, dedicada a la investigació sobre la longevitat, així com la firma de dispositius intel·ligents per a la llar Nest Fiber, la divisió que busca portar internet d'alta velocitat a diferents punts dels Estats Units.

El nou paraigua corporatiu també inclou Google X, que desenvolupa ambiciosos projectes com el vehicle autodirigit, així com Google Ventures, el braç de capital de risc de Google i Google Capital, que inverteix en les fases finals de finançament d'empreses emergents ('start-ups').