Secció recomanada per

AVENÇ TECNOLÒGIC

El monopatí volador ja és una realitat

Lexus prova amb èxit la seva planxa Slide, inspirada en 'Retorn al futur', a Barcelona

L’’aerotable’ Hoverboard de Lexus, en acció a Cubelles / YOUTUBE

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / BARCELONA

El somni de molts 'skaters' per fi és una realitat. La companyia automobilística Lexus ha demostrat que crear una planxa de 'skate' sense rodes és possible, gràcies a la levitació magnètica. I no és un experiment de laboratori, sinó que la primera prova mundial del Lexus Slide ha sigut a Barcelona, de la mà de l''skater' Ross McGouran.

Lexus ha convertit en real el monopatí volador que surt a Retorn al futur 2 gràcies a una tecnologia ja existent: la de la levitació magnètica. La companyia ha aplicat la mateixa tecnologia que fa possible els trens maglev per crear una planxa que levita i que, tenint en compte les imatges i els vídeos que ha publicat la firma, funciona de veritat.

Però la planxa té truc. I és que per funcionar necessita una pista especial, magnètica, que repel·leixi l''skate'. La Slide, equipada amb superconductors refrigerats per nitrogen líquid (per això emet una mica de fum), és repel·lida per la pista (no fricciona), i llisca sense entrar en contacte amb aquesta. De fet, en les proves el patí llisca fins i tot per sobre de l'aigua.

Notícies relacionades

Per presentar la planxa, la firma va crear a Cubelles una pista expressament per a l'ocasió, de 200 metres, on es va demostrar que l'invent funciona. Sense ningú a sobre, la planxa s'aixeca al voltant de 8 centímetres sobre terra, mentre que quan l''skater' hi puja la distància es redueix a uns 5 centímetres. Els patinadors es desplacen per tota la pista, i la planxa respon. Fins i tot es desplaça per sobre de l'aigua i l''skater' aconsegueix saltar per sobre d'un cotxe (Lexus, evidentment). Això sí: sembla més difícil de controlar que un monopatí normal.

"Embarcant-nos en aquest projecte ens vam disposar a forçar els límits de la tecnologia, el disseny i la innovació per fer possible l'impossible", va destacar Mark Templin, vicepresident executiu de Lexus. La companyia, que ha estat treballant en el projecte durant 18 mesos, ha deixat clar que no pretén comercialitzar el producte.