CURIÓS DESCOBRIMENT
Un estudi afirma que els usuaris d'iPhone són més intel·ligents que els d'Android
Una investigació realitzada per una empresa de publicitat determina que existeix una relació entre el nostre nivell d'estudis i l''smartphone' que utilitzem

Un usuari comprova el seu iPhone, en una imatge d’arxiu. /
La xarxa de publicitat Chitika ha elaborat un curiós estudi sestudiobre els 'smartphone' i els seus propietaris. Segons conclou aquesta investigació, els usuaris que utilitzen iPhone són més intel·ligents que els que disposen d'un telèfon Android o de qualsevol altre sistema.
Per arribar a aquesta conclusió, els investigadors han determinat que existeix una relació entre el nostre nivell d'estudis i el terminal que utilitzem. Segons aquest estudi, els que disposen d'un iPhone són, majoritàriament, titulats universitaris, mentre que entre els que usen Android són minoria.
Notícies relacionadesSegons recull l'estudi: "S'estableix una correlació positiva entre l'ús d'iPhone i dues variables independents; percentatge de població amb batxillerat o estudis superiors i densitat de població". A l'hora de fer el mateix càlcul amb Android que amb iPhone, es van trobar amb més bons percentatges entre els usuaris del mòbil de la 'poma'.
Malgrat les dades que aporta l'estudi, Chitika també ha remarcat l'existència d'altres variables que s'han de tenir en compte. Les dades, recollides als EUA, parlen de dades en nivell d'estudis, cosa que no té per què tenir relació directa amb el nivell d'intel·ligència dels individus. Per una altra banda, de l'elevat preu de les universitats nord-americanes també se'n pot desprendre un cert nivell adquisitiu, necessari per adquirir un 'smartphone' d'alt preu, com l'iPhone.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Cinema ‘Sîrat’, ‘Romería’ i ‘Sorda’, preseleccionades per als Oscars
- Un tiet dels germans Márquez detingut per un cas d'assassinat que s'instrueix a Solsona
- Escalfament global Es desintegra l’iceberg més gran del planeta, de la mida de Mallorca
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari