BALANÇ DEL PRIMER TRIMESTRE

Twitter multiplica per quatre les pèrdues per la forta inversió en R+D

L'empresa californiana, que cotitza a Wall Street, va doblar els ingressos fins als 180 milions d'euros

La xarxa social va acabar el trimestre amb 255 milions d'usuaris, un 25% més que fa un any

El logo de Twitter en un ordinador.

El logo de Twitter en un ordinador. / ERIC THAYER (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

La xarxa social Twitter va tancar el primer trimestre del 2014 amb 132,3 milions de dòlars (uns 95,5 milions d'euros) de pèrdues netes, un 389,7% més que en els mateixos mesos del 2013, segons ha informat la companyia, els ingressos de la qual van augmentar un 119% en aquest mateix període, fins a situar-se en 250,4 milions de dòlars (180,3 milions d'euros).

L'empresa californiana va presentar uns resultats trimestrals que recullen un increment del 174% dels seus costos operatius, que van superar els 379,8 milions de dòlars, especialment perquè Twitter va doblar la seva inversió en investigació i desenvolupament, així com en vendes i màrqueting.

Caiguda a Wall Street

Els comptes van caure com una galleda d'aigua freda a Wall Street, on les accions de Twitter es van enfonsar més d'un 10% en les negociacions realitzades pocs minuts després de conèixer-se el balanç.

"Hem tingut un primer trimestre molt fort. El creixement interanual dels ingressos es va accelerar alimentat per l'increment de la participació i l'augment del nombre d'usuaris", ha assegurat el conseller delegat de Twitter, Dick Costolo, en un comunicat.

La xarxa social va acabar el trimestre amb 255 milions d'usuaris, un 25% més que fa un any, dels quals un 78% (o 198 milions) accedeixen a Twitter a través d'aplicacions per a mòbils.

L'increment interanual d'usuaris en mòbil va ser d'un 33%, ha informat l'empresa, mentre que les visites a les línies de notícies, un barem que mesura la participació dels usuaris, va augmentar un 15% fins als 157.000 milions.

Fort increment de la publicitat

L'ingrés per publicitat va pujar un 96% fins a quedar-se en 1,44 dòlars per cada miler de visites a la línia de notícies.

Notícies relacionades

"Amb la integració de MoPub ara arribem a més de 1.000 milions d'usuaris en iOS i Android cada mes, cosa que ens converteix en un dels més grans del món en anuncis dins d'aplicacions", ha dit Costolo.

Twitter va adquirir l'empresa de publicitat en mòbil MoPub l'octubre del 2013, una operació valorada en 350 milions de dòlars.