BALANÇ DEL PRIMER TRIMESTRE
Twitter multiplica per quatre les pèrdues per la forta inversió en R+D
L'empresa californiana, que cotitza a Wall Street, va doblar els ingressos fins als 180 milions d'euros
La xarxa social va acabar el trimestre amb 255 milions d'usuaris, un 25% més que fa un any

El logo de Twitter en un ordinador. /
La xarxa social Twitter va tancar el primer trimestre del 2014 amb 132,3 milions de dòlars (uns 95,5 milions d'euros) de pèrdues netes, un 389,7% més que en els mateixos mesos del 2013, segons ha informat la companyia, els ingressos de la qual van augmentar un 119% en aquest mateix període, fins a situar-se en 250,4 milions de dòlars (180,3 milions d'euros).
L'empresa californiana va presentar uns resultats trimestrals que recullen un increment del 174% dels seus costos operatius, que van superar els 379,8 milions de dòlars, especialment perquè Twitter va doblar la seva inversió en investigació i desenvolupament, així com en vendes i màrqueting.
Caiguda a Wall Street
Els comptes van caure com una galleda d'aigua freda a Wall Street, on les accions de Twitter es van enfonsar més d'un 10% en les negociacions realitzades pocs minuts després de conèixer-se el balanç.
"Hem tingut un primer trimestre molt fort. El creixement interanual dels ingressos es va accelerar alimentat per l'increment de la participació i l'augment del nombre d'usuaris", ha assegurat el conseller delegat de Twitter, Dick Costolo, en un comunicat.
La xarxa social va acabar el trimestre amb 255 milions d'usuaris, un 25% més que fa un any, dels quals un 78% (o 198 milions) accedeixen a Twitter a través d'aplicacions per a mòbils.
L'increment interanual d'usuaris en mòbil va ser d'un 33%, ha informat l'empresa, mentre que les visites a les línies de notícies, un barem que mesura la participació dels usuaris, va augmentar un 15% fins als 157.000 milions.
Fort increment de la publicitat
L'ingrés per publicitat va pujar un 96% fins a quedar-se en 1,44 dòlars per cada miler de visites a la línia de notícies.
Notícies relacionades"Amb la integració de MoPub ara arribem a més de 1.000 milions d'usuaris en iOS i Android cada mes, cosa que ens converteix en un dels més grans del món en anuncis dins d'aplicacions", ha dit Costolo.
Twitter va adquirir l'empresa de publicitat en mòbil MoPub l'octubre del 2013, una operació valorada en 350 milions de dòlars.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia