Google ret homenatge al dia universal del nen
El buscador dedica el 'doodle' a commemorar la declaració dels drets del nen del 1959

El ’doodle’ de Google dedicat a la infància.
El 20 de novembre se celebra el dia universal del nen. Una data assenyalada que Google no ha passat per alt i per això el 'doodle' del dia és un fris de nens de tots els continents.
El dia universal del nen és un dia consagrat a la fraternitat i a la comprensió entre els nens del món i destinat a activitats per a la promoció del benestar i dels drets dels nens del món.
El 1954, l'Assemblea General de les Nacions Unides va recomanar que s'instituís en tots els països un dia universal del nen i va suggerir als governs estatals que celebressin aquest dia, en la data que cada un d'ells estimés convenient. L'ONU celebra aquest dia el 20 de novembre, en commemoració de l'aprovació de la Declaració dels Drets del Nen el 1959 i de la Convenció sobre els Drets del Nen el 1989.
Pobresa infantil
Uns 18.000 nens moren cada dia per causes que es podrien evitar, com la pneumònia, la diarrea i el xarampió, segons ha alertat Unicef Comitè Espanyol amb motiu del dia universal del nen.
Segons Unicef, aquestes morts estan relacionades amb la pobresa extrema en què viuen els nens i es podrien evitar amb el subministrament de vacunes, aliments, aigua potable i tractaments contra la desnutrició, causa que està darrere del 50% d'aquestes morts.
Notícies relacionadesL'organització es felicita, no obstant, pel treball realitzat per Estats, agències internacionals i oenagés en aquest terreny, que en només 12 anys (del 1990 al 2012) ha aconseguit reduir un 47% la mortalitat infantil. Això implica 90 milions de vides salvades, va destacar Unicef, encara que "queda molt per fer fins a aconseguir que ni un sol nen mori per causes que es poden evitar".
Entre altres catàstrofes, l'agència de les Nacions Unides destaca aquest any la guerra de Síria, que afecta de forma directa i indirecta gairebé cinc milions de nens, dels quals 1,1 milions viuen en camps de refugiats. Així mateix, es va referir als cinc milions de menors que pateixen les conseqüències del recent tifó de les Filipines.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- ART El Govern d’Aragó sol·licita l’execució forçosa de la sentència que ordena el retorn de les pintures de Sixena
- Adéu a la còmoda a l’habitació: la solució per organitzar la roba interior a l’armari sense que ocupi espai
- ACTES REIVINDICATIUS EA TOT EL MÓN ¿Per què se celebra el Dia de l'Orgull Gai el 28 de juny?
- Truc de neteja El botó secret de la rentadora que deixa la roba com si s’acabés de comprar
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+
- Maria Giralt i Joan Casas Martí: "Hi ha drets que han vingut per quedar-se, i punt"