Una campanya a la xarxa per millorar la seguretat dels ciclistes

Alejandro López busca amb la iniciativa '#1m50' conscienciar sobre la importància de guardar distància en els avançaments

El ciclista Alejandro López farà 1.600 quilòmetres per la seguretat viària. / periodico

1
Es llegeix en minuts
CARLOTA MARZO / Barcelona

L'any 2012 van morir a les carreteres espanyoles un total de 47ciclistes, segons un informe de la DGT, 14 més que l'any anterior. En el mateix període de temps, els accidents de la resta de vehicles, com cotxes o motocicletes, van disminuir en diferents nivells. Per això, el ciclistaAlejandro Lópezva decidir portar a terme unaaccióper reivindicar ladistància de seguretatd'1,5 metres amb què s'ha d'avançar unabicicletaa la calçada. Després de contactar amb els patrocinadors, entre tots van decidir convertir la seva preocupació personal en una campanya viral i analògica,'L'1,5 m ens manté vius'.Amb aquest gest, el ciclista pretén "conscienciar sobre la necessitat de respectar la distància perquè si no elsavançamentspoden ser mortals".

SENSIBILITZACIÓ VIÀRIA

Notícies relacionades

L'equip de la campanya estarà present en totes les marxes ciclistes que es portin a terme aquest any, amb una pancarta gegant i un fons on els participants es podran fotografiar i compartir les instantànies amb l'etiqueta #1m50. Amb això, López vol que siguin els mateixos ciclistes iesportistesels que en facin difusió per conscienciar la resta deconductors.

A més, dins de la mateixa campanya el ciclista portarà a terme un repte. Alejandro López recorrerà 1.600 quilòmetres amb 39.000 metres de desnivell en nou dies passant per tres països. Entre el 27 de juliol i el 4 d'agost, el ciclista català serà l'encarregat de pedalejar a través de França, Catalunya, Aragó i Andorra per reivindicar més seguretat. Durant el repte, el ciclista recorrerà els 1.600 quilòmetres acompanyat dels clubs deciclismed'algunes localitats de pas, com el Club Ciclista Bas o la Unió Ciclista Sant Cugat.