social media week

"Bananity és el futur dels motors de recomanació"

Andreu Buenafuente i Pau García Milá estrenaran oficialment al desembre la xarxa social basada en fílies i fòbies

Andreu Buenafuente i Pau García Milá estrenaran oficialment al desembre la xarxa social basada en fílies i fòbies. / MARIESA GONZÁLEZ

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / Barcelona

Amor i odi. Recomanacions personals. Això ésBananity, el nou projecte d'Andreu Buenafuente,Pau García Milá i Albert Martí. Un 'showman', un emprenedor que es ven estupendament i un exresponsable de màrqueting d'una multinacional amb tantes taules com els seus caps i encarregat que la joguina sigui rendible.

"Més que un còmic, sóc un apassionat de la comunicació", explica Buenafuente, aquesta vegada amb la gorra d'inversor en un esdeveniment de Social Media. "Internet i les xarxes han donat un cop irreversible al món de la comunicació. De la ràdio vaig passar a la televisió, he col·laborat amb mitjans. Observar com han canviat amb les xarxes socials és apassionant", explica. "Estem en una revolució digital i això sortirà als llibres d'història".

Connexió anònima

Buenafuente és assessor i padrí, l'Ashton Kutcher del projecte, però Martí és qui lo defineix com "el teu recomendador personal". "Estem en el futur dels motors de recerca", diu. Una xarxa en què les persones es poden relacionar anònimament, sense donar dades però expressant el que pensen, el que defineix un perfil de consumidor.

La clau està en el fet queBananity no cedeix dades a empreses, però sí interessos, la informació filtrada que persegueixen els publicitaris. El mètode, en aquestanova interfície que es presentarà al desembre, serà a través de millores tecnològiques i de simplificació per a l'usuari, amb la incorporació de vídeos, fotos i enllaços per seduir els blocaires.

Notícies relacionades

"Tots som experts en alguna cosa. I a tots ens agrada alguna cosa que no els agrada als altres", defineix García Milá. "Un taxista de Singapur té les mateixes manies que jo i em podria recomanar en algun tema concret. Bananity es basa a recomanar una cosa a milions de persones, dir què t'agrada i què et desagrada". Va ser Buenafuente, precisament, qui va decidir que "no s'ha d'odiar, sinó dir què no t'agrada". "S'ha d'introduir el respecte i la pacificació a les xarxes", sentencia el 'showman'.

La clau, segonsGarcía Milá, és que no sigui intrusiva. Per això, justifica, el mur d'ofertes està a part i s'admeten comentaris, fins i tot contraris. Perquè, afirma, també es pot fer publicitat entre els enemics.