AIR ONE, EL PRIMER 'PARTNER'
Change Your Flight recupera els diners dels teus bitllets 'low cost'
Les aerolínies de baix cost tenen almenys 40.000 seients buits al dia
Catorze milions d'europeus perden cada any els seus passatges d'avió 'low cost' a causa d'un error, una contingència o un canvi de plans. L'empresa catalanaChange Your Flight(CYF) ha creat un servei perquè lesaerolínies reemborsin part delbitllet als seus clientsi, a canvi, puguin revendre aquestsseients buits.
Change Your Flightha aconseguit en els seus set mesos de funcionament que centenars de passatgers recuperin part dels diners dels bitllets en bons de descompte per a altres passatges. De moment treballen amb la filial de baix cost d'Alitalia,Air One.
Aquests casos suposen un set per cent del total dels bitllets venuts per aquestes empreses. És a dir que el 2011, dels més de 36 milions de passatgers que van transportar les 'low cost', almenys 40.000 seients van quedar buits malgrat que els seus propietaris sabien que no viatjarien amb diversos dies d'antelació. S'estima que per aquest motiu es perden 1.000 milions d'euros a Europa.
Aquesta xifra explica la potencialitat del negoci creat perIñaki UriziJose Luis Vilar, fundadors d'una de les sis empreses més prometedores de Barcelona, segonsThe Wall Street Journal.
Tothom hi surt guanyant
L'operativa de Change Your Flight és la següent: el passatger s'identifica a la pàgina web, dóna la informació del seu bitllet i sol·licita un reemborsament. El negoci està justament en el fet que no se li torna la totalitat de l'import que va pagar, CYF obté una part d'aquell marge. La companyia aèria avalua el cost del seient en aquell moment i, si s'ha revaloritzat, el recupera. Acte seguit, el posa a la venda. Totes les parts implicades -el triangle passatger, companyia aèria i CYF- hi surten guanyant. A més, asseguren els fundadors, el servei és gratuït per al passatger.
Uriz afirma que el verdader negoci el fan les aerolínies que poden revendre el passatge. Explica que l'import tornat depèn de la ruta i els dies que falten per al vol, aspectes que faran més o menys fàcil que es pugui tornar a vendre. El cofundador situa la mitjana de recuperació en el 50% del bitllet encara que hi ha hagut casos en què aquesta xifra s'ha elevat al 80%.
El repte: fer-se un forat a l'agenda de les companyies
Notícies relacionadesLa principal dificultat amb què s'han trobat és que -malgrat que “la idea sona molt bé i sembla genial”- cal combatre el fet que ningú ho hagi fet abans, “suposa una ruptura amb el model anterior". Fonts de la 'startup' afegeixen que les aerolínies tenen un dia a dia molt complex en què les urgències preval per damunt del que és important. “Han de gestionar urgències com la pujada del petroli, les taxes aeroportuàries, vagues de pilots -entre altres temes- i no tenen temps o recursos per a noves iniciatives”, expliquen.
Asseguren que CYF “genera prounegoci”, però reconeixen que no és fàcil lluitar contra els hàbits d'aquestes companyies. El seu creixement està limitat per les reticències que tenen a valorar “una oportunitat de negoci que encara no té anys de dades”.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- DECO ALLEUGEREIX LA PLANTILLA El Barça ultima la venda de Pau Víctor a l’Sporting de Braga per 12 milions més tres en variables
- Salut pública Catalunya crea el primer banc de microbiota fecal de l’Estat per tractar infeccions intestinals greus
- Natació artística Mireia Hernández i Dennis González, subcampions del món en duo mixt tècnic
- Partit Popular Feijóo planteja ampliar el tipus de delicte pel qual es pot expulsar un immigrant regularitzat
- Educació Carlos González, pediatre, sobre la desobediència dels teus fills: «El teu fill no somriu per desafiar-te quan el renyes»