UN ARMARI INTEL·LIGENT

Tueddy, l'Spotify de la moda

Una xarxa social permet comprar roba sense intermediaris i connecta dissenyadors i marques de tot el món

Vídeo demostratiu de la xarxa social de moda, Tueddy, en un iPad. MARC VIDAL.NET / periodico

1
Es llegeix en minuts
TONI BARDIA / Barcelona

En la posada en escena deTueddya Dublín -el Sillicon Valley de la moda- uns experts van definir aquestaxarxa social de la moda d'aquesta manera: “SiFacebook és el que penses,Twitter el que fas iSpotify el que escoltes,Tueddy seria el que veus”. Segons els seus creadors es tracta de posar en contacte els consumidors amb dissenyadors de renom o independents i tota mena de marques de qualsevol part del món. Mitjançant aquesta xarxa social, asseguren, els seus usuaris podran “influir en l'última tendència i descobrir el que vesteixen els famosos o els teus ídols”.

Alblocdel seu creador,Marc Vidal, diuen que és un “armari intel·ligent” perquè va elaborant el perfil de l'usuari “en funció de l'experiència social” per només suggerir-li peces afins.

En el post de presentació afirmen que suposa “la democratització de la moda” perquè tant grans marques com petits comerciants parteixen amb les mateixes possibilitats de vendre. L'única manera de guanyar adeptes és la recomanació, laviralitat i encaixar en els gustos dels usuaris o les tendències del moment. És una barreja d'“elements socials, tecnològics i aritmètics”, resumeixen.

Mitjançant una atractivainterfície gràfica, disponible en format web o en dispositiu mòbil, els usuaris poden veure les seves peces favorites, organitzar temàticament les seves col·leccions en “calaixos” del seu armari il·limitat fins a completar el procés, sense comissions ni intermediaris, amb l'enviament a casa del client.

Notícies relacionades

Un exemple de transacció mitjançantTueddy seria que una vegada seleccionada una peça d'un dissenyador anònim de Rotterdam, l'aplicació suggerís -considerant tots els aspectes esmentats- una cosa que un venedor a Sidney és capaç de complementar perfectament segons les preferències de l'usuari.

Aquesta iniciativa només és una de les cinc queMarc Vidal ha emprès en els últims anys a un ritme d'una 'startup' anual que donen feina a més d'un centenar de persones a Amèrica i Europa. És analista econòmic, emprenedor i expert en xarxes socials i considerat una de les 10 persones més influents d'internet a Espanya.